כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אלפי נהגים ונסיעות שיתופיות

לראשונה בעולם ה'דרייברים החרדים': פיקוח והכשר על תחנות

היימשע דרייבר עם כשרות: לראשונה בענף הדרייברים החרדי פיקוח והכשר על תחנה בעקבות דברים שהתרחשו גם בתוככי המגזר. הדגל של התחנה" אי שימוש באינטרנט לנוסעים, ושמירה על זמנים בערבי שבתות וחגים. 'בחדרי' עם כל הפרטים מהמהלך שיביא לפיקוח כשרותי בענף

לראשונה בעולם ה'דרייברים החרדים': פיקוח והכשר על תחנות
רכבים של דרייברים צילום: באדיבות המצלם

עולם ה'דרייברים' החרדי כפי שהם מכונים בז'רגון שפרח לו בשנים האחרונות, הם אותם אלפי נהגים מסורים הפזורים בכל הארץ ומעניקים שירות לנוסע החרדי המעדיף לנסוע נסיעה שקטה ובטוחה. 

בעבר פורסמה ב'בחדרי חרדים' כתבת חג נרחבת על עולמם של "הדרייברים החרדים", אלו שנוהגים ברכבים פרטיים בנסיעות שיתופיות ברחבי הארץ.  

הדבר החם במגזר: הצצה לעולמם של הדרייברים החרדים • מיוחד

מאז הכתבה לפני כשנתיים וחצי, כבר נוספו עוד אלפי נהגים במגזר החרדי ותחנות שמפעילות את אותם נהגים במשך 24 שעות כפי שניתן לראות במגנטים על גבי הדלתות בריכוזים החרדים. 

הפעם אנחנו חושפים כי חברה חדשה שקמה בשם 'שומרי שבת' קיבלה לראשונה הכשר מהועדה לענייני תחבורה שבראשות הפוסק הגאון רבי עמרם פריד לתחנה משגיח צמוד בו הנוסעים יכולים להתלונן על נהגים והחברה עצמה עושה ככל שביכולתה לשמור על נסיעה רוחנית כשרה למהדרין. 

הקמת הפיקוח הייתה בשל מקרבים רבים שהתרחשו בנסיעות בתוככי המגזר החרדי, דברים שאי אפשר לעולתם על גבי הכתב ובשל כך הוחלט על הקמת הפיקוח. 

מעמד הפיקוח במעונו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד. צילום: יהודה פרקוביץ

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברת "שומרי שבת" תיתן עדיפות לחברות בתחנה לנהגים הכי חרדים והיימיש שיש, כדרישת הרב ללא כל עלות למעט העמלה עבור הנסיעה בלבד הנהוגה כיום וללא כל תוספות, כדי שהנהגים החרדים ירצו לקחת נסיעות בתחנה. 

בעל התחנה ר' מיכאל ביבלה סיפר ל'בחדרי חרדים' על מיזם הקמת התחנה: "אני דורש מכל נהג שאין לתת כל שימוש באינטרנט ללקוחות בזמן הנסיעה, גם הנהג לא משתמש בזמן שהלקוחות ברכב באינטרנט, למעט ב'וויז' או וואטסאפ, החיוני לנסיעה. 

ביבלה מספר כי לאור בקשת הוועדה, הזמנו מערכת טלפוניה וירטואלית שלא יהיה לנהגים טלפונים של הלקוחות ולא ללקוחות טלפונים של הנהגים למנוע בעיות שצנעת הפרט יפה להם.

בנוסף מציין ביבלה כי חברת 'שומרי שבת דוגלת בראש ובראשונה לגבי שמירת השבת שלא להוציא נהגים לפני שבת. כך, שכל הנסיעות בשעות האחרונות לפני שבת הם רק באמצעות נהגים ששובתים באזור סיום הנסיעה.  גם כל הנסיעות למקומות המרוחקים הם בתוספת שעה וחצי לפני ההגעה ליעד כך שלא יהיה ח"ו חשש חילול שבת. 

הדרייברים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד