כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"דרך מבזה"

הח"כ מהאופוזיציה: "שום הצדקה להתנהגות כלפי המתפללים"

חבר הכנסת חילי טרופר מ'המחנה הממלכתי' פרסם פוסט בו הביע התנגדות עזה לפיצוץ תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף בתל אביב: "אני לא מוצא את ביתי בקרב מי שבשם היהדות שונא, אני לא מוצא בית בשם מי שבשם הליברליות שונא"

הח"כ מהאופוזיציה: "שום הצדקה להתנהגות כלפי המתפללים"
התפילה בעיו"כ בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

התנגדות מפתיעה: חבר הכנסת חילי טרופר ממפלגת המחנה הממלכתי שבאופוזיציה הביע היום התנגדות למפגן השנאה ביום כיפור בתל אביב, במהלכם מענו מפגינים את קיום התפילה בכיכר דיזנגוף במחאה על ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי.

טרופר כתב: "אין שום הצדקה בעולם להתנהגות הפוגענית כלפי המתפללים בכיכר דיזינגוף. כל האידיאולוגיות הגדולות והערכים שבשמם פעלו המפגינים הולכים לאיבוד בדרך למפגינים שמשליכים מחזורי תפילה על הרצפה, למפגינה שמושכת בכנף טלית של מתפלל, ולחבורה שמגדפת ומקללת בשנאה רושפת מתפללים בזמן תפילת "כל נדרי. גם מי שמתנגד בכל נימי נפשו להפרדה מגדרית או לפעילות "ראש יהודי", צריך להתנער מהדרך המבזה הזו".

עוד הוסיף: "תאמינו לי שאינני מחפש להגן על הרב לוינשטיין או על ישראל זעירא. אני חולק עליהם עמוקות. בין תפיסתי לתפיסתם פעורה תהום עמוקה... אבל בין לא לקבל בסבר פנים יפות לבין לגרש באלימות, בתנועות מגונות ובאיחולי מוות יש מרחק רב. כך לא נראית ליברליות. כך לא נראית יהדות".

עוד הוסיף: "אני לא מוצא את ביתי בקרב מי שבשם היהדות שונא, אני לא מוצא בית בשם מי שבשם הליברליות שונא. ביתי הוא ביתם של הרוב הישראלי ושל רוב המוחים, שרוצה ביהודית ובדמוקרטית. כמה עצוב, שיש קיצונים שמתעקשים להעלות את הבית הזה באש. הרוב הישראלי מסתובב היום עם לב שבור. לב שבור הוא אולי שקט יותר מהצעקנים והאלימים, אבל הוא כואב באופן הכי עמוק שיש".

"הרוב הישראלי מבין שבחברה בריאה כשמשהו קדוש למישהו, כל אחד עושה מה שביכולתו כדי להתחשב בכך. הרוב לא מחפש להוציא עיניים או להתקוטט, בוודאי לא ביום כיפור. הוא מעדיף להיות מעט פחות צודק והרבה יותר מתחשב, חכם ורגיש. הרוב המוחלט עבר את יום כיפור בכבוד לאחר ובאהבה גדולה לארץ הזו, לעם הזו ולמדינה יהודית דמוקרטית. ועל אלה אנחנו לגמרי נכונים להיאבק, בעוז, במסירות אדירה, אבל בלי שנאה", סיכם טרופר.

נזכיר כי בערב יום כיפור פרצו עימותים בין מפגינים למתפללים בדיזנגוף.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת 'כל נדרי', ומענו את קיום התפילה במחאה על ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי. תוך זמן קצר התלהטו הרוחות בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. על פי הדיווח, אחד המפגינים נעצר לכמה שעות. מהומות נרשמו גם במוקדי תפילות עם הפרדה מגדרית בחיפה.

תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד