י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שבוע לפני יום הולדתו ה-89

הצאצא של הבעל שם טוב נפטר לפני יום כיפור

רבי דוד קרסנג'נסקי ז"ל, צאצא ישיר של הבעש"ט ותושב שכונת קראון הייטס אהוב מאוד, נפטר שבוע לפני יום הולדתו ה-89, בערב יום כיפור. לאחר שפרש מעבודתו הוא הפך לראש כולל בקראון הייטס  

הצאצא של הבעל שם טוב נפטר לפני יום כיפור
נר צילום: pexels

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו רבי דוד קרסנג'נסקי זצ"ל, צאצא ישיר של הבעש"ט הק' ותושב שכונת קראון הייטס בברוקלין, נפטר שבוע לפני יום הולדתו ה-89, במוצאי השבת האחרון.

המנוח ז"ל יליד קייב, אוקראינה, היה צאצא ישיר של הבעל שם טוב (דור תשיעי) מבתו אודל ע"ה.

המנוח הדגול למד יהדות במחתרת בסמרקנד באוזבקיסטן הסובייטית דאז, ולבסוף הגיע לאמריקה. לאחר שהתגורר שנים רבות בקראון הייטס, המליץ ​​לו הרבי לעבור לפילדלפיה, הוא עבד כמהנדס בצי האמריקני. במשך ארבעים שנה היה עמוד התווך של בית חב"ד בצפון מזרח פילדלפיה בראשות ר' אבריימל שמטוב. לאחר מכן הוא חי כמה שנים בסן דייגו והייתה לו השפעה עצומה על הקהילה.

מכריו סיפרו כי הוא היה תלמיד חכם אדיר ודוגמא עבור רבים כל כך בדרכו הצנועה. "חסיד אמיתי עם בענווה אמיתית ועמוקה. בעל, אבא וסבא מסור לאורך כל הדרך". "התורה הייתה חייו. מעולם הוא לא נראה בלי ספר, היה נותן שיעורים בכל מקום אליו הגיע. לאחר פרישתו מעבודתו הוא הפך לראש הכולל של תפארת זקנים לוי יצחק בקראון הייטס.

את אהבתו ללימוד הוא העביר לילדיו, לנכדיו, לנכדיו ולכל מה שפגש אותו. ילדיו ונכדיו הם שלוחים של הרבי, פשוטו כמשמעו בכל רחבי העולם.

הלוויתו התקיימה ביום ראשון ערב יום כיפור, הוא נטמן בבית העלמין הישן מונטיפיורי בקווינס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ברוקלין ניו יורק חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד