כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נעצר בגין שריפת קוראן

מעשה אבות סימן לבנים: מנהיג צ'צ'ניה פרסם את בנו מכה בעוצמה אסיר

רמזן קדירוב, מנהיג צ'צ'ניה וחבר של פוטין, פרסם סרטון של בנו בן ה-15 מכה עצור בפרשת שריפת הקוראן. האב האכזרי בעצמו, התגאה במעשי בנו וכתב לצד הסרטון "הוא היכה ועשה את הדבר הנכון"

מעשה אבות סימן לבנים: מנהיג צ'צ'ניה פרסם את בנו מכה בעוצמה אסיר
רגלו של אדם קדרוב בפניו של העצור צילום: צילום מסך

רמזן קדירוב מנהיגה האכזרי של צ'צ'ניה פרסם תיעוד של בנו בן ה-15 מכה עצור תושב וולגוגראד שנמצא במעצר בצ'צ'ניה, העצור ניקיטה ז'ורוול, הואשם בשריפת ספר הקוראן. הסרטון פורסם בערוץ הטלגרם של מנהיג צ'צ'ניה. "הוא היכה ועשה את הדבר הנכון", כתב קדירוב ליד הסרטון.

הוא אמר כי האנשים האלה "חלאות שלא רוצים שכולם ברוסיה יחיו זה לצד זה בשלום ובהבנה".

"פרובוקטורים ובוגדים כאלה הם גידול חולני בגוף שצריך לצרוב אותו", סיכם קדירוב והוסיף כי הוא גאה בפעולה של בנו.

ניקיטה ז'ורוול נעצרה במאי 2023 בוולגוגראד בשל שריפת קוראן מול מסגד, ברוסיה דווח כי האיש שרף את הספר הקדוש למוסלמים תמורת פרס של עשרת אלפים רובל אותם קיבל מהכוחות המיוחדים של אוקראינה, והעביר את הסרטון לסוכן אוקראיני. מאוחר יותר הסרטון הופיע ברשתות החברתיות, לטענת הרוסים, האוקראינים פרסמו את הסרטון במטרה לעורר מהומות ברוסיה.

לאחר מעצרו, נשלח ז'ורוול למעצר לפני משפט בצ'צ'ניה. כפי שהסבירה ועדת החקירה, הוחלט להעביר את התיק לצ'צ'ניה, במיוחד בגלל "בקשות רבות" של תושבי המקום המוסלמים עם בקשה "להכיר בהם כקורבנות".

שר המדיניות הלאומית של צ'צ'ניה, אחמד דודייב אמר כי הבן אדם קדירוב ליווה את אביו לפגישה עם ז'ורוול במעצר, והיכה אותו כשהיו לבד. השר לא הסביר מדוע זה קרה. "אנחנו חיים במדינה חוקית, יש חוקים, אבל במקרה הזה יש גם רגשות, מסורות ומנהגים דתיים", אמר דודייב והוסיף כי כל תושבי צ'צ'ניה והאזורים השכנים תומכים במעשיו של בנו של קדירוב.

דמיטרי פסקוב דוברו של נשיא רוסיה אמר כי הוא לא מעוניין להגיב: "לא אתייחס לסיפור עם בנו של קדירוב, לא רוצה".

 

רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד