ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
וכמה תומכים בהסכם סעודיה

שלושה סקרים: רוב הציבור בישראל בעד הפרדה במהלך התפילות

למורת רוחם של קיצוני השמאל שפיזרו את תפילת 'כל נדרי' בליל כיפור, 3 סקרים שפורסמו הובילו למסקנה הברורה שרוב הציבור בעד המסורת ובעד הפרדה בין גברים ונשים גם במרחב הציבורי | וגם, מה דעת הציבור על ההסכם המתגבש עם סעודיה ומה הם חושבים על ביקור נתניהו

שלושה סקרים: רוב הציבור בישראל בעד הפרדה במהלך התפילות
מתחם התפילה בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רוב הציבור בעד הפרדה בתפילות: לאחר המהומות בתל אביב בליל יום הכיפורים ברחבי תל אביב בטענה להפרדה בין גברים ונשים, סקר שערך מכון 'קנטאר' ופורסם ב'כאן 11', קבע שרוב הישראליים בעד הפרדה מגדרית בתפילות במרחב הציבורי.

על פי הסקר, רוב הציבור בעד לאפשר אירועים בהפרדה - 47% שענו כי לאפשר אירועים בהפרדה, לעומת 34% שאמרו שיש לאסור על כך. גם רבע מהחילוניים (25%) וממצביעי האופוזיציה (24%) תומכים בכך.

בסקר נוסף של פרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'חדשות 13' עלה כי 49% מהציבור תומכים בתפילה בהפרדה לעומת 40% שמתנגדים. 10% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 73% תומכים בהפרדה. בנוסף, נשאלו הנסקרים האם המחאה בעקבות ההפרדה בתפילה הייתה מוצדקת: 58% השיבו שהיא הייתה לא מוצדקת, לעומת 26% שסברו אחרת. 16% השיבו כי הם לא יודעים.

המחיצות בכותל. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

לפי הסקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל ופורסם ב'חדשות 12', 48% מהציבור תומכים בתפילות בהפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי הפתוח מול 42% שמתנגדים לכך. 10% השיבו כי הם לא יודעים.

ומה בנוגע להסכם הנורמליזציה המתגבש עם סעודיה?

לפי סקר 'חדשות 13', 55% מהציבור תומכים בהסכם, 17% מתנגדים ו-28% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 60% תומכים. בקרב מצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי - 59% תומכים.

שאלה נוספת שעלתה בסקר היא האם על ישראל להסכים להעשרת אורניום בסעודיה? על כך השיבו 49% מהציבור כי הם מתנגדים מול 18% שתומכים. 33% לא יודעים. כמו כן, בקרב מצביעי הליכוד - 15% מסכימים להעשרה. 12% ממצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי תומכים במהלך גם כן.

משתתפי הסקר נשאלו: אם יושג הסכם, האם בני גנץ ויאיר לפיד צריכים לתמוך בו?

44% ממשיבי סקר קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' - סבורים כי עליהם לתמוך בממשלה מבחוץ, 15% חושבים שהם צריכים להיכנס לממשלה, 13% ציינו כי על גנץ ולפיד להתנגד להסכם ו-28% לא יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד והמחנה הממלכתי: 35% בעד תמיכה בממשלה מבחוץ, 22% תומכים בכניסה לממשלה ו-16% אמרו כי על גנץ ולפיד להתנגד.

לפיד וגנץ במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מה חושב הציבור על ביקור נתניהו בארה"ב?

לפי סקר 'חדשות 12', 22% מהציבור סברו כי הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק היה טוב מאוד, 27% השיבו די טוב, 18% די רע ו-17% רע מאוד. בסך הכול, 49% סברו כי ביקורו של ראש הממשלה בארה"ב היה טוב מול 35% שחשבו שהביקור היה רע.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר, אם נתניהו יגיע להסכם עם סעודיה ובן גביר וסמוטריץ' יפרשו מהממשלה – האם לפיד וגנץ צריכים או לא צריכים להיכנס לממשלה במקומם. 36% חושבים שהם צריכים להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, 47% סבורים שלא ו-17% לא יודעים.

מי המתאים לעמוד בראשות הממשלה בעת הזאת?

לפי סקר מכון 'מדגם' ו'חדשות 12', בקרב בין יאיר לפיד לבנימין נתניהו על ראשות הממשלה, לפיד מקבל 29% ונתניהו מולו מוביל בפער גדול עם 39%. הקרב מול גנץ, לעומת זאת, צמוד הרבה יותר: יו"ר המחנה הממלכתי מקבל 35% ונתניהו מוביל עליו במעט עם 37%.

נתניהו וגנץ | דוברות לע"מ.

לפי סקר 'קנטאר ו'כאן 11', התוצאות שונות, בשאלה מי מבין האישים הבאים מתאים יותר לכהן כראש ממשלת ישראל – נתניהו או גנץ? שני ראשי המפלגות נמצאים בשוויון עם 39%. בעבור נתניהו מדובר בהתחזקות ביחס לסקר הקודם עם 35% והיחלשות לגנץ לעומת הסקר הקודם שבו קיבל 43% תמיכה לתפקיד ראש הממשלה.

סקר דעת קהל הפרדה גברים נשים כיכר דיזנגוף תל אביב יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד