ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מנמיך ציפיות

פרשן סעודי: "אל לנו להקדים את האירועים"

פרשן סעודי שמתמחה ביחסי הממלכה עם ארה"ב, אמר כי ביקור השר חיים כץ בסעודיה הוא "צעד חיובי" אך "עבור נורמליזציה יש להבטיח את זכות האחים הפלסטינים". הוא הוסיף: "הביקור הוא בחסות האו"ם ולא הגיוני שנגיד שיש כרגע פריצת דרך ביחסים"

פרשן סעודי: "אל לנו להקדים את האירועים"
הפרשן סעודי, אחמד אל איבראהים צילום: צילום מסך

פרשן סעודי שמתמחה ביחסי הממלכה עם ארצות הברית אמר היום (רביעי) בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות' כי "אין ספק שנוכחות שר התיירות הישראלי, חיים כץ, בסעודיה היא צעד חיובי והיא מתקשרת למגעים שמתנהלים בין סעודיה לארצות הברית".

עם זאת, הפרשן, אחמד אל איבראהים, ציין כי "הביקור הזה הוא בחסות האו"ם", והוסיף: "לא הגיוני להגיד שיש כרגע פריצת דרך ביחסים. אל לנו להקדים את האירועים. עלינו לדעת, כפי שאמר יורש העצר הסעודי בריאיון לרשת פוקס, שבעבור כל סוג של נורמליזציה יש תנאים שצריך למלא בעבור האחים הפלסטינים, כדי להבטיח שיקבלו את זכותם".

אל איבראהים ציין כי ישראל היא חלק מהמזרח התיכון וניצבת בפני האתגרים בדומה למדינות אחרות, אך יש דרישות של הצדדים יש לענות עליהן. הוא הגדיר את הביקור של השר כץ בסעודיה כצעד קדימה ויוזמה טובה. באשר לביקורו הנדיר של השגריר הסעודי הראשון של הרשות הפלסטינית ברמאללה, אמר אחמד אל איבראהים כי מדובר בצעד לקידום פיוס, סובלנות ויציבות במזרח התיכון ובמדינות האזור, ביקור חשוב ומיוחד במינו: "זהו צעד חסר תקדים. התוצאות שלו יהיו חיוביות בכל המישורים. זה יהיה חיובי מבחינת הבטחת הזכות של האחים הפלסטינים ובטיפול באתגרים שלהם באזור וגם זה יפתח ערוצי תקשורת כדי לפעול יחד עם ישראל להבטחת הזכויות של האחים בפלסטין בשלל הדרכים".

לסיום אמר הפרשן הסעודי אל איבראהים כי דווקא בתקופה רגישה זו שבה אנחנו קרובים יותר מתמיד לנורמליזציה בין המדינות, על ישראל להיזהר בכל הקשור להפצת ידיעות ושמועות בתקשורת שעלולות להתגרות ברגשות הסעודים ולחבל במאמצים להשיג נורמליזציה.

נורמליזציה סעודיה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד