כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשכונה החרדית

'ונשמרתם': שריפה פרצה מסוללת אופניים שהתפוצצה - גלאי העשן הציל את המשפחה

בתום חקירת שריפה שפרצה בסופ"ש האחרון עולה כי מוקד הבעירה היה סוללת אופניים חשמליים | הותקן גלאי עשן באזור המטבח שהתריע על השריפה בראשיתה וגרם לדיירים להתעורר 

השריפה שפרצה
השריפה שפרצה צילום: ענוג בן עמי כבאות והצלה לישראל

ביום שישי האחרון, לפנות בוקר, התקבל דיווח במוקד 102 על שריפה בקומה 5 בבניין בן 6 קומות ברחוב הרב סורוצקין שבשכונת רוממה בירושלים. 5 צוותי כיבוי וחילוץ, בסיוע מנוף גבהים לכיבוי וחילוץ, מתחנות מרחב אומה שהוזעקו והגיעו לזירה זיהו שריפה מפותחת בקומה החמישית, בדירה מפוצלת למספר דירות, בתוך בניין מאוכלס במשפחות עם ילדים רבים.

לוחמי האש, חדרו אל תוך המבנה אפוף העשן ואל הדירה הבוערת, תוך כדי ביצוע פעולות כיבוי וחילוץ דיירים. בנוסף, הצוותים ביצעו סריקות לוודא כי אין לכודים בכל קומות הבניין. הצוותים השיגו שליטה תוך זמן קצר באירוע שהסתיים למרבה המזל ללא לכודים או נפגעים בנפש. התברר כי גלאי העשן מנע אסון כבד כולל פגיעה בחיי אדם. הגילוי המהיר אף צמצם את הנזקים ברכוש לבניין.

רשף אריק אבולוף ס. מפקד משמרת במרחב "האומה" שפיקד על האירוע סיפר כי "דווח לנו על שריפה בבניין בשכונת רוממה ברחוב הרב סורוצקין. הגענו עם מספר צוותים מהתחנה בסיוע צוות מנוף וצוות חילוץ מיוחד. הצלחנו להיכנס אל תוך הבניין כאשר אנו עולים אל הקומה החמישית ממנה בקע עשן כבד שאפף את הבניין כולו. הגענו במהירות אל הדירה הבוערת, התחלנו בפעולות כיבוי, ובמקביל חילצנו דיירים מהבניין אפוף העשן. בפעולות אלו, הצילו לוחמי האש דיירים רבים, ומנעו את התפשטות האש לכל הדירה ושאר חלקי הבניין."

צוות חקירה, בראשות סגן טפסר אריאל כהן רע"ן חקירות ומודיעין בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים-הגיע למקום, ופתח בחקירה לבירור נסיבות פרוץ הדליקה, חקירה שמסקנותיה הוצגו לעיל.

לאור ריבוי שריפות המבנה כתוצאה מהתלקחות סוללות ליתיום. (למעלה מ-200 בשנה האחרונה) שריפות שבחלקן אף היו למרבה הצער נפגעים בגוף ונפש, בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל קוראים לציבור הרחב, להישמע להנחיות הבאות שהוכחו כמצילות חיים ושומרות על הרכוש: אם ניתן להטעין את הסוללה של קורקינט/אופניים חשמליים במרפסת או בחצר הבית במקום מוצל - עשו כך, יש להטעין את הסוללה בהשגחה ולא כשאתם ישנים. כמו כן, יש להקפיד על קניית סוללה בעלת תו תקן ואין לערוך שינויים להגברת מהירות! בנוסף, התקינו גלאי עשן שמתריע בזמן אמת על פרוץ שריפה.

 

שריפה שריפה בדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד