כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יותר מ-200 משתתפים

ירחי כלה הראשון של אחוות תורה • סיקור מצולם

יותר מ-200 משתתפים הגיעו באמצע השבוע שעבר, בין כסה לעשור, ל'ירחי כלה' במלון רמדה בירושלים • סיקור האירוע

ירחי כלה הראשון של אחוות תורה • סיקור מצולם
ירחי כלה של אחוות תורה צילום: אחוות תורה

1 / ירחי כלה הראשון - יוצאים לדרך

אירוע 'ירחי כלה' הראשון של 'אחוות תורה' הוכתר בהצלחה גדולה. יותר מ-200 משתתפים הגיעו באמצע השבוע שעבר, בין כסה לעשור, ל'ירחי כלה' במלון רמדה בירושלים. האירוע נפתח בהתכנסות וארוחת בוקר יוקרתית, לקראת יום ארוך, מלא וגדוש בדיבוק חברים וריתחא דאורייתא.


יוצאים לדרך • אחוות תורה

2 / קבוצות לימוד - מתחילים הכי חזק ואז מגבירים

ה'ירחי כלה' נפתח בחלוקה לקבוצות לימוד מצומצמות לפי נושאים לימודיים שונים בעיון, בקיאות, הלכה, נ"ך, חסידות ועוד. סדר הלימוד בקבוצות נמשך כשלוש שעות. המשוב של המשתתפים אחרי ה'ירחי כלה' הוכיח שהם נהנו מהתכנון המוקדם, הנושאים המגוונים, היקף הידע שנמסר וצורת ההגשה בקבוצות מצומצמות. הקבוצות התמקמו כל אחת בפינה אחרת של אולמות הכנסים במלון שנשכרו על מנת לאפשר חלל גדול מספיק למאות הלומדים.


מתחילים הכי חזק ואז מגבירים • אחוות תורה

3 / ארוחת צהריים - הזדמנות להכיר ולהתגבש

המשתתפים נהנו מארוחת צהריים בשרית מושקעת במיוחד וניצלו את הזמן כדי לפגוש חברים מהעבר, לשוחח, לסגור שיתופי פעולה והיכרות עם אנשים מגוונים מכל רחבי הארץ.


הזדמנות להכיר ולהתגבש • אחוות תורה

4 / תורת חיים - חכמת התורה ועולם המעשה נפגשים

אחרי ארוחת הצהריים, התכנסו המשתתפים באולם המרכזי לסדרת הרצאות קצרות בנושאים מגוונים תחת הכותרת 'תורת חיים - כשחכמת התורה ועולם המעשה נפגשים'.

יואל אשכנזי, מתווך ומדריך טיפולי ומתמחה בטיפול בהתמכרויות, העביר הרצאה מרתקת בנושא טיפול - "מרחבי הקשבה בבית המדרש ומחוצה לו"; אבישי הימלפרב, יו"ר ארגון 'לשומרה', הציג את הנושא "איכות הסביבה בהשקפה ובהלכה"; שלמה טייטלבאום, פרשן כלכלי בעיתון 'כלכליסט' ומוסר שיעור דף היומי בקהילת אחוות תורה, דיבר על "מיסים, קפיטליזם וצדק חברתי בראי ההלכה"; עו"ד רוני זלושינסקי התמקד בנושא "השפעות תורת ישראל על החוק הישראלי" ואיש התקשורת אלי דן הרצה בנושא "דיברה התורה בלשון נקיה". אחרי סדרת ההרצאות התכנסו כולם לסדר הכנה לקראת השיעור-כללי.


5 / שיעור כללי - מייסד 'אחוות תורה', הגאון רבי דוד לייבל

הגאון רבי דוד לייבל, נשיא אחוות תורה, בירך תחילה את המשתתפים ושיבח אותם על הגעתם לאירוע המרומם. לאחר מכן נשא שיעור כללי מעמיק על דברי המשנה והגמרא ביומא ובבבא בתרא שאין יום הכיפורים מכפר על עברות שבין אדם לחברו עד שירצה את חברו.

לסיום ביקש הרב לברך את חברי ותומכי אחוות תורה בארץ ובעולם, ואמר: "אחוות תורה, ברור שזה חרדים עובדים - אבל לא רק. זה גם חרדים. חרדים שאין להם שיפוט שלילי, חרדים שלא אומרים שמי שעובד הוא סוג ב', או חסידים זה סוג ב', או ספרדים זה סוג ב', חרדים שמבינים שחרדי זה מי שהשולחן ערוך נר לרגליו וחי את חייו כמו שחיו היהודים במשך אלפי שנים עד לפני חמישים שנה".

"מספרים שהגר"א ביקש מהמגיד מדובנא שיגיד לו מוסר, אז המגיד אמר לו: 'זו לא חכמה שאתה צדיק בזמן שאתה לא יוצא מהחדר. תצא מהבית, תצא לשוק, תתמודד'. אחרי הדברים האלה מספרים שהגאון התחיל לבכות ואמר שאכן אם הוא יצא הוא לא יהיה באותו המצב. יהודי צריך להתמודד במקום שלו, איפה שהוא נמצא. ה'מדרש פליאה' כותב שחנוך, שהיה סנדלר, היה מייחד ייחודים על כל תפירה ותפירה. ומסביר ר' ישראל מסלנט שהייחודים שהיה מייחד זה ש'הנה עוד תפירה שתחזק את הנעל והלקוח יקבל מוצר טוב', 'הנה עוד חיזוק שהלקוח יהיה מרוצה. שלא אעשה מלאכתי רמיה'. הדבקות זה לא רק בבית הכנסת. הדבקות זה גם בעבודה, עם הנעליים, האם אני ישר, אני כן, אני אמיתי? זו תורת חיים וזו אחוות תורה".

6 / דברי חיזוק והתעוררות - ראש ישיבת 'פני מנחם', הגאון רבי דניאל אלתר

לאחר מכן נשא דברים ראש ישיבת פני מנחם, הגאון רבי דניאל אלתר, שעורר את המשתתפים באגדתות ובדברי הגות לקראת יום הכיפורים והחיפוש והקירבה לה' יתברך ובירך את כלל המשתתפים שהקדישו מזמנם ללימוד התורה.


דברי חיזוק והתעוררות • אחוות תורה

7 / מה אפשר ללמוד מיהודי חו"ל? הגאון רבי יעקב הבר, רב קהילת שבטי ישורון

אחריו דיבר הגאון רבי יעקב הבר, רב קהילת עדת ישורון בבית שמש, והתייחס לנושא האחדות בעם ישראל. הוא סיפר שאצלו בקהילה בבית שמש, המונה כ-1,000 איש, סדרי הלימוד בקהילה מתחילים כבר שעה לפני הנץ החמה, לאחר מכן יש תפילת שחרית ואחריה ממשיכים ללמוד. "אין לי לצערי אפילו אברך אחד בקהילה, כולם עובדים, אבל רובם לומדים 5 או 6 שעות ביום", הוא סיפר. "לומדים יחד, חיים יחד, עושים חסד יחד, ופה בארץ לצערי אין הרבה מקומות כאלה.

"בארה"ב ובחו"ל בכלל, ככה זה עובד, אבל פה בארץ זה לא מצליח. שם זה מצליח כי אין שם פוליטיקה ופה בארץ זה נכשל בגלל הפוליטיקה. כשעולה חדש מגיע לארץ בתוך כמה דקות ניגש אליו מישהו ושואל 'מי אתה', 'איך אתה מגדיר את עצמך', הכל נכנס לעניין של הגדרות, של זהויות, בארה"ב זה לא ככה. אנשים פשוט עובדים את ה'. בלי הגדרות".


הגאון רבי יעקב הבר • אחוות תורה

8 / קומזיץ מרומם בניצוחו של ר' איצי אקרמן

לסיום נערך קומזיץ מוזיקלי מרגש בניצוחו של ר' איצי אקרמן המכהן כמגיד שיעור בשתי קהילות אחוות תורה במודיעין עילית, כאשר לצד שירי רגש והתעוררות בהשתתפות הקהל, ידע אקרמן להפנט את הציבור בדרכו הייחודית עם סיפור מצמרר מהזן השמור בדיוק לרגעים מהסוג הזה. את אקרמן ליווה בחן ובנועם הקלידן יהודה שץ.


קומזיץ מרומם • אחוות תורה

9 / ארוחת ערב ושחייה מרעננת

אז קמח היה, התורה הייתה ובתפארתה, ובאחוות תורה כמו תמיד חושבים על הפרטים הקטנים כך שבסיום היום הגדוש המתין למאות הלומדים "שוויתרו" על יום עבודה והתמסרו ללימוד התורה מבוקר עד ליל, בופה עשיר ומגוון לארוחת ערב בשרית ושובר כניסה פתוח להתרעננות במתחם הבריכה היוקרתי של המלון על שלל מתקניו.

10 / שעת נעילה

באחוות תורה מסכמים בסיפוק את אירוע ה'ירחי כלה' הראשון, ולאור הביקוש שעלה מהקהל החלו להיערך לקראת האירוע הבא שצפוי להתקיים כבר בחודשים הקרובים.


מסכמים בסיפוק • אחוות תורה

אחוות תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד