כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רק בן 20

גאון טכנולוגיה יהודי בחר לעזור לאנשים במקום להרוויח מיליונים

גאון טכנולוגיה יהודי בחר לעזור לאנשים הנואשים ביותר בעולם במקום להרוויח מיליוני דולרים. לאבי שיפמן הוצעה עסקת ענק לאחר שבנה אתר מעקב קורונה, אך הוא דחה אותה כי הרגיש שזה לא אתי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: freepik

אבי שיפמן, בן 20, עלה לכותרות לראשונה בגיל 17 כשהשיק אתר מעקב אחר קורונה, בשיאו משך האתר 30 מיליון מבקרים ביום, עליו דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים'. שלוש שנים אחר כך הוא הקים את InternetActivism, אתר שעובד עם ארגונים לא ממשלתיים כדי ליצור טכנולוגיות להקלה בעת משברים הומניטריים, כולל אתר דיור שמתאם בין פליטים סודנים למארחים באמריקה.

הוא מתאר את עצמו כאופטימיסט טכנולוגי. "הטכנולוגיה מאפשרת לנו לאחסן את כל הידע של המין האנושי במשהו שנכנס לכיס האחורי. האפשרויות האינסופיות שלו הן אינסופיות - זה מה שמשך אותי לראשונה לעולם הזה" הוא אמר לעיתון יהודי הבריטי Jewish Chronicle.

זמן קצר לאחר שהשיק את העמותה שלו, הוצעה לאבי, המתגורר בסיאטל ארה"ב, לעשות פרסומת שהייתה הופכת אותו למיליונר, אך הוא דחה את ההצעה.

"המחשבה להרוויח מסבל אנושי גרמה לי להרגיש אי נוחות עמוקה. יצרתי את האתר כדי לעזור לאנשים, לא כדי להרוויח כסף. לא יכולתי להתרחק כל כך מהמטרה המקורית שלי. וחוץ מהאתיקה, אני רק בן 20 מה אעשה עם מיליוני דולרים? אני לא צריך רכב, או דירה, אני אוהב לגור עם המשפחה. הכסף שלי הולך על כרטיסי טיסה, פיצות טייק אווי וחברים".

אבי שיפמן

"הייתה גם תחושה שלהחזיק כל כך הרבה כסף בגיל צעיר ישנה את החיים מהר מדי", הוא אמר.

"כשאנשים קוראים על החיים שלי הם מקבלים לפעמים רעיון שגוי, מה שמעצבן אותי. לא הייתי איזה חנון שגר בחדר השינה שלו ודבוק לצמיתות למסך המחשב. יצאתי עם החברים שלי, שיחקתי כדורגל, הסתובבתי עם חברים, גיל ההתבגרות שלי היה רגיל".

אבל החיים קצת יותר מטורפים עכשיו, הוא מודה, במיוחד כשהוא נשר מאוניברסיטת הרווארד כדי שיוכל להתמקד במיזם החברתי שלו InternetActivism במשרה מלאה.

שיפמן ערך במהלך השנים גם מספר ביקורים בישראל, יש לו משפחה בישראל והוא מתכנן לבדוק את הטכנולוגיה במדינה. "זו אחת המדינות היחידות במזרח התיכון ללא משאבי טבע, ולכן תמיד נאלצה להסתמך על כושר ההמצאה של אוכלוסייתה, טכנולוגיה איכותית זקוקה התמדה", הוא מציין.

קורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד