כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אירוע רודף אירוע

פשיעה ללא הפסקה: 4 גברים ואישה נרצחו בגליל התחתון

האלימות בחברה הערבית לא עוצרת: אלמונים ביצעו לפני זמן קצר ירי בבסמת טבעון ורצחו חמישה בני אדם, בהם ארבעה גברים ואישה אחת | משטרת ישראל הודיעה כי פתחה במצוד אחר הרוצחים | מוקדם יותר היום נורה למוות גבר כבן 50 בזמן שנסע בדרך ישראל בר יהודה בחיפה

פשיעה ללא הפסקה: 4 גברים ואישה נרצחו בגליל התחתון
זירת הרצח צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חמישה בני אדם נורו היום (רביעי) למוות בבסמת טבעון שבגליל התחתון. הרקע לאירוע הירי הוא פלילי ולפי הערכות קשור למלחמות פשיעה בצפון. במשטרה בודקים האם הרצח קשור לרצח שבוצע הבוקר בחיפה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על 5 נפגעים בהם ארבעה גברים ואישה אחת עם פציעות חודרות ללא סימני חיים וקובעים את מותם. בנוסף הם מעניקים טיפול לפצוע בינוני שיפונה בהמשך לבית החולים.

פראמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. 6 פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו 3 גברים ו-2 נשים היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני מפונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הנחה להזרים לשטח הזירה את כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות המשטרה והכוחות כולל להב 433 ויחידות ארציות. עוד דווח כי המפכ"ל בדרכו לזירה בבסמת טבעון.

בעקבות ההודעה על הטבח בבסמת טבעון, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת: 188 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 179 אזרחים, 9 שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 80 קורבנות.

מיוזמות אברהם נמסר: ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה מצב חירום.

מוקדם יותר היום נורה למוות גבר כבן 50 בזמן שנסע בדרך ישראל בר יהודה בחיפה. הגבר נרצח בידי רעולי פנים שתועדו יוצאים מרכב עם נשקים אוטומטיים, יורים לעברו צרורות במשך מספר שניות - ונמלטים מהזירה.

הנרצח הוא עאטף אבו כליב, תושב העיר. לפי הערכות הרצח בוצע במסגרת מלחמות בין ארגוני פשיעה בצפון. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחר היורים.

הרצח התרחש מעט אחרי השעה 09:00, אז התקבל דיווח במוקד מד"א על גבר שנפצע באירוע אלימות בדרך ישראל בר יהודה. חובשים ופראמדיקים של הארגון דיווחו על גבר כבן 50 ללא סימני חיים וקובעים את מותו.

חובש בכיר במד"א ישי לוי סיפר: "ראינו את הגבר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעות חודרות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו."

המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת האירוע. "המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירות השונות ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירת האירוע", מסרה המשטרה.

 

 

רצח ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד