כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יוקר המחיה

בעוד כחודש: מחיר הדלק יזנק - חשש מקפיצה בנתוני האינפלציה

הדלק יתייקר בשל העלייה במחירי הנפט נוסף על הפיחות בשקל | במקביל, האוצר מתקשה לגייס מקורות למימון ההתייקרות בשל הגירעון שהולך ומעמיק

בעוד כחודש: מחיר הדלק יזנק - חשש מקפיצה בנתוני האינפלציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

באוצר מתכוונים להאריך בחודש אחד בלבד את הנחת המס המלאה, בסך שקל שלם לליטר בנזין, כך פורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 13'. עם זאת החל מחודש נובמבר, בצל העלייה בגירעון, צופים במשרד כי לא יהיה מנוס אלא לצמצם את ההקלה בצורה כזו שתייקר את הדלק באופן משמעותי לתקופה של כמה חודשים, מה שעלול ללבות את האינפלציה.

ברקע מחירי הנפט שנותרו מעל 90$ לחבית, וכן שער הדולר שהמשיך להתחזק גם החודש לכ-3.85 ש"ח. יצויין כי מחיר הדלק בתחנות מושפע משני גורמים עיקריים. משערו של הדולר וכן ממחירי הנפט אותו משלמות מדינות באזור הים התיכון. בחודשים האחרונים שני המדדים הללו נמצאים בעלייה. מחיר הנפט עולה בשל סיבות כלל עולמיות והוא קפץ בכ-10 אחוזים במהלך החודש הנוכחי. אמנם לפחות שערי הדולר לא שינוי של ממש בחודש מה שצפוי למתן במעט את העלייה.

משרד האוצר אמר לאחרונה כי "ההנחה המקסימלית שניתנה עד היום היא 100 אגורות לליטר בנזין. ככל שמדיניות הממשלה תהיה לשמר הנחה בגובה זה עד סוף השנה, יהיה עליה לאתר מקורות תקציביים נוספים".

בינתיים, בעוד תעריף הבנזין יישאר דומה בחודש הקרוב, הסולר צפוי שוב לעלות ולהשלים זינוק של יותר משקל ב-3 החודשים האחרונים. כיוון שהסולר משמש בעיקר להובלת סחורה בכלי רכב מסחריים, החשש הוא שעלות הנסיעה העודפת (לרשתות השיווק ולבתי הלקוחות) תתגלגל לכיסי הצרכנים.

משרד האוצר יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד