כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איום על המערב

איראן הודיעה כי שיגרה בהצלחה לוויין לחלל

איראן דיווחה כי לוויין "נור 3" שוגר בהצלחה לחלל על ידי משמרות המהפכה. בשנים האחרונות ערכה איראן כמה שיגורים של לוויינים לחלל, ובמספר מקרים התגלו תקלות

איראן הודיעה כי שיגרה בהצלחה לוויין לחלל
לווין נור 3 צילום: תקשורת איראנית

משמרות המהפכה הודיעו אתמול על שיגור מוצלח של הלוויין "נור 3" לחלל. דובר סוכנות החלל האיראנית, חוסיין דליריאן, אמר כי כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה שיגרו לאחרונה בהצלחה את לוויין "נור 3" לחלל. שר התקשורת של איראן, עיסא זארפור, דיווח כי לוויין הצילום שוגר על ידי זרוע החלל של משמרות המהפכה.

זארפור אמר כי הלוויין נכנס למסלולו בגובה של 450 ק"מ מעל כדור הארץ. איראן לא הודיעה היכן התבצע השיגור של הלוויין. התקשורת הממלכתית באיראן דיווחה כי "נור 3" שוגר לחלל באמצעות משגר הלוויינים "קאסד", הטיל שבו נעשה שימוש בשיגור הלוויין "נור 2" שנה שעברה.

השר האיראני בירך את כל עובדי החלל ומומחי משמרות המהפכה במדינה, ואמר: "השנה תהיה שנה פורייה בתחום החלל במדינה". ראוי לציין כי בשנים האחרונות ערכה איראן כמה שיגורים של לוויינים לחלל, ובמספר מקרים התגלו תקלות, השיגורים נכשלו והלוויינים לא נכנסו למסלולם.

לטענת האיראנים הלוויין הצבאי האיראני השני, שנקרא "נור 2", שוגר במרץ שנה שעברה, על ידי רקטת נושאת הלוויין "קאסד" של חטיבת התעופה והחלל של משמרות המהפכה, והוצב בהצלחה במסלול של 500 ק"מ סביב כדור הארץ.

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד