כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תקף את היחס מצד המערב

חבר הפרלמנט היהודי: "הסנקציות פגעו ביהודים, בתי הכנסת באיראן בטוחים יותר מבארה"ב"

הומיון שמח חבר הפרלמנט היהודי באיראן שמייצג את היהודים בפרלמנט, אמר כי בתי הכנסת באיראן בטוחים הרבה יותר מבתי הכנסת באמריקה ובאירופה. הוא טען כי הסנקציות על איראן פגעו גם ביהודים

חבר הפרלמנט היהודי: "הסנקציות פגעו ביהודים, בתי הכנסת באיראן בטוחים יותר מבארה"ב"
נציג היהודים בפרלמנט האיראני, דר' הומיון שמח צילום: באדיבות המצלם

הומיון שמח נציג היהודים בפרלמנט האיראני וחבר בקבוצת הידידות הפרלמנטרית איראן-אורוגוואי, התייחס במפגש עם נציגים מאורוגוואי למצבם של היהודים באיראן: "יהודים ברפובליקה האסלאמית של איראן חיים עם הדת שלהם ללא כל הפרעה או לחץ. הביטחון בבתי הכנסת שלנו באיראן הוא יותר טוב מהביטחון של בתי הכנסת באמריקה ובאירופה".

עוד הצהיר הומיון שמכהן כחבר ועדת הבריאות במועצה האיסלאמית: "למרבה הצער, חלק מהתקשורת והמדינות מפרסמות דיווחים שגויים על קהילת המיעוטים הדתיים, ובמיוחד על היהודים והמוסלמים של איראן, שאין להם כל קשר למציאות, באיראן יש לנו גן ילדים משלנו, בית ספר, בית חולים שהרפובליקה האסלאמית של איראן סיפקה בדרכי שלום".

נציג היהודים הצהיר בפרלמנט: "על פי חוקת הרפובליקה האסלאמית של איראן, יש נציג אחד במועצה האסלאמית לכל 300 אלף איש, אך איראן העניקה את הפריבילגיה הזו למיעוטים דתיים, אפילו עם אוכלוסייה של כ-15 אלף איש. שיהיה מקום להגן על הזכויות שלנו".

בהתייחסו לסנקציות של ארה"ב נגד האומה האיראנית, אמר שמח, כי מצב זה פגע גם בקהילה היהודית באיראן. "בסופו של דבר" הוא ציין: "בניגוד לאירופה, אנחנו לא צריכים נוכחות של כוחות הביטחון באיראן כדי להגן על בתי כנסת ובתי ספר יהודיים, והביטחון האישי שלנו גבוה מאוד, ואנחנו חיים בשלום עם אזרחים אחרים".

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד