כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביקשה טילים ארוכי טווח

אוקראינה רוצה לתקוף בסוריה ואיראן מפעלי מל"טים

תפקידה של אירופה בייצור מל"טים של רוסיה נחשף. קייב טוענת שלמל"טים איראניים המשמשים את רוסיה בתקיפות באוקראינה יש רכיבים אירופיים שונים. אוקראינה רוצה לתקוף מפעלי מל"טים באיראן ובסוריה

בסיס איראני תת קרקעי
בסיס איראני תת קרקעי צילום: משמרות המהפכה

מל"טים איראניים ששימשו בהתקפות האחרונות על ערים אוקראיניות מלאים ברכיבים אירופיים, כך עולה ממסמך סודי ששלחה קייב לבעלות בריתה המערביות ובו היא מבקשת טילים ארוכי טווח לתקוף אתרי ייצור מל"טים ברוסיה איראן וסוריה.

במסמך בן 47 עמודים שהגישה ממשלת אוקראינה לממשלות באירופה באוגוסט, נטען שהיו יותר מ-600 תקיפות על ערים באוקראינה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) המכילים טכנולוגיה מערבית בשלושת החודשים הקודמים לחודש אוגוסט.

על פי הדיווח ב'גארדיאן' רכיבים חשמליים שיוצרו על ידי חברות מערביות נמצאו במל"טים איראניים בעלי טווח טיסה של 2,000 ק"מ ומהירות שיוט של 180 קמ"ש.

חמש חברות אירופאיות זוהו כיצרניות המקוריות של הרכיבים שזוהו. "בין היצרניות נמצאות חברות שבסיסן נמצא במדינות קואליציית הסנקציות: ארצות הברית, שוויץ, הולנד, גרמניה, קנדה, יפן ופולין", נטען במסמך.

על פי המסמך, איראן כבר גיוונה את הייצור שלה באמצעות שימוש במפעל סורי, אך ייצור המל"טים עובר לרוסיה, אם כי טהראן ממשיכה לספק את הרכיבים.

עוד נטען, כי ממשלת איראן מנסה "להתנתק מלספק לרוסיה נשק" ו"לא יכולה להתמודד עם הביקוש הרוסי ועוצמת השימוש באוקראינה".

בין ההצעות לפעולה של אוקראינה, "התקפות טילים על מפעלי הייצור של המל"טים הללו באיראן, סוריה, כמו גם באתר ייצור פוטנציאלי בפדרציה הרוסית". במסמך נאמר: "האמור לעיל עשוי להתבצע על ידי כוחות ההגנה האוקראינים אם שותפים יספקו את אמצעי ההשמדה הדרושים".

אין כל רמז על התנהלות פסולה של החברות המערביות שחלקיהן זוהו. "ייצור המל"טים האיראני הסתגל ועושה שימוש בעיקר ברכיבים מסחריים זמינים, שאספקתם נשלטת בצורה גרועה או לא מבוקרת כלל", נכתב במסמך.

על פי הדוח מתברר, כי "כמעט כל היבוא לאיראן מקורו בטורקיה, הודו, קזחסטן, אוזבקיסטן, וייטנאם וקוסטה ריקה".

בארט גרוטהאוס, חבר הפרלמנט האירופי שיושב בוועדת המשנה להגנה וביטחון של הפרלמנט האירופי, אמר שלא היה תיאום מספיק בין שירותי המודיעין של האיחוד האירופי כדי להתמודד עם השימוש לרעה במרכיבים מערביים. "אני חושב שסוכנויות מודיעין אירופיות רבות אפילו לא מסתכלות על סנקציות", אמר.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד