כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מרכז דתי ייבנה ברוסיה

בית כנסת מסגד וכנסייה ייבנו באותו מתחם: הקהילה היהודית מאוכזבת

מרכז רוחני חדש ייבנה עם בית כנסת, מסגד וכנסייה במחוז דרבנט ברוסיה. הבנייה תמומן על ידי סנאטור רוסי מרפובליקת דאגסטן. ראש המחוז אמר בישיבת המועצה כי זה "המורשת ההיסטורית והתרבותית של רוסיה". בקהילה היהודית מאוכזבים מגודלו של בית הכנסת המתוכנן

בית כנסת מסגד וכנסייה ייבנו באותו מתחם: הקהילה היהודית מאוכזבת
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

מרכז רוחני חדש עם בית כנסת, מסגד וכנסייה ייבנה במחוז דרבנט על שטח של 25 דונם וימומן ממקורות חוץ תקציביים. הבנייה תמומן על ידי הסנאטור הרוסי, סולימאן קרימוב, מרפובליקת דאגסטן. ראש המחוז סרגיי מליקוב אמר בישיבת המועצה כי זה "המורשת ההיסטורית והתרבותית של רוסיה".

גורמים בקהילה ציינו כי המסגד והכנסייה יהיו גדולים יותר מבית הכנסת, והם תוהים על כך, גורמים בקהילה אומרים כי לא ברור למה זה התכנון, והם מקווים כי יהיו שינויים לטובת בית הכנסת.

"עלות הבנייה תגיע ממקורות חוץ תקציביות, הודות לסנאטור שלנו סלימאן קרימוב, שמתוכנן לבנות מרכז רוחני שבו ימוקמו מקדשים של שלושת הדתות העיקריות המיוצגות בדרבנט", אמר מליקוב.

לדבריו, המרכז הרוחני החדש יכלול מסגד, כנסייה ובית כנסת. המתקן יוקם כחלק מתוכנית הפיתוח של העיר דרבנט עד 2027.

"מרכז כזה מסמל את ההרמוניה והקיום ההיסטורי של דתות ותרבויות לא רק בדרבנט העתיקה, דאגסטן, אלא בכל רחבי ארצנו הגדולה. התפתחותה של תרבות ייחודית מאשרת את הרלוונטיות של הפורום שלנו, מורשת תרבותית היא בסיס של הבנה הדדית בין-אתנית של רוסיה, שהיום זה רלוונטי עבורנו ומגולם בפרויקטים חדשים", הוסיף ראש המחוז.

דרבנט נחשבת לעיר מודרנית אך עתיקה ביותר ברוסיה, היא ממוקמת על חוף הים הכספי, וחגגה 2000 שנה להיווסדה ב-2015. בשטח זה התקיים יישוב לפני אלפי שנים. בשנת 2003, אונסק"ו הוסיפה לרשימת המורשת העולמית מספקר מקומות היסטוריים.

רוסיה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד