כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתכוננים לחורף

שר הביטחון האוקראיני: "זה המהלך הצפוי של הרוסים, אנחנו ננקום"

שר ההגנה החדש של אוקראינה, רוסטם אומרוב אמר בריאיון לרשת CNN כי אוקראינה פועלת לייצור נשק באופן עצמאי. הוא דיבר על המתקפה הנגדית של אוקראינה, וכיצד עשויים להיראות החודשים הקרובים במלחמת רוסיה-אוקראינה עם בוא החורף המתקרב

שר הביטחון האוקראיני: "זה המהלך הצפוי של הרוסים, אנחנו ננקום"
רוסטם אומרוב עם הנשיא זלנסקי צילום: פייסבוק

שר ההגנה החדש של אוקראינה, רוסטם אומרוב, אמר לכריסטיאן אמנפור ברשת CNN כי המדינה תצטרך לייצר נשק לבד, על מנת להבטיח שיש להם מספיק נשק. בראיון מקייב התייחס אומרוב לדיווח כי אדמירל צי הים השחור של רוסיה ויקטור סוקולוב נהרג בהתקפה אוקראינית, "זה חדשות טובות לכולם".

הוא לא אישר ולא הכחיש שסוקולוב נהרג בתקיפה אוקראינית בשבוע שעבר על מפקדת צי הים השחור בסבסטופול, בקרים. "הוא נמצא בשטחים הכבושים הזמניים שלנו, הוא לא צריך להיות שם בכלל. אז אם הוא מת, זה חדשות טובות לכולם שאנחנו ממשיכים לשחרר את השטח שלנו", אמר אומרוב.

הוא העריך כי האסטרטגיה של רוסיה תכלול בחודשים הקרובים תקיפת תשתיות אזרחיות. "הם יתמקדו במהלך החורף לפגוע בתשתית האנרגיה שלנו - אבל אנחנו ננקום".

הוא נשאל אם הוא חושב שהם יקבלו טילים ארוכי טווח מארצות הברית: "היה לנו ביקור מוצלח בארה"ב, אז אני מקווה שבקרוב נראה את התוצאות" אמר.

לשאלה האם אוקראינה נכנסת לשלב חדש של ייצור מערכות נשק בעצמה אמר: "אנחנו רוצים לומר לשותפים שאנחנו מאוד שקופים, הולכים להפוך את לוגיסטיקת הרכש לשקופה מאוד, על ידי קנייה ישירה או באמצעות סיוע צבאי, או ייצור מקומי. אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אנחנו חייבים לוודא שיש לנו הכל".

על הערכתו לגבי מכונת המלחמה הרוסית אמר: "בואו לא נלך שולל עם הכוונות שלהם, הכוונה שלהם היא לא לאפשר לאוקראינה להיות מדינה ריבונית עצמאית, הם לא מכירים באוקראינה כמדינה ריבונית. הם יתמקדו במהלך החורף כדי לפגוע בתשתית האנרגיה שלנו - אבל אנחנו ננקום. וכמו שאמרתי, אנחנו יותר מרוכזים במה שהצבא שלנו צריך, מה החיילים שלנו צריכים, ואיך להחזיר את השטחים שלנו בחזרה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד