ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גם זה כואב להם

הכנסת ספר תורה בתל אביב: "דואגים ללא לאות לשנות את צביונה החילוני"

גם חגיגת ספר תורה ברחובה של תל אביב לא באה להם טוב בעין. תושבת תל אביב כתבה בתגובה לתהלוכת הכנסת ספר תורה מתחת לביתה: "אלו לא מראות שהיו שכיחים בלב תל אביב אבל עכשיו יש את אלו שדואגים ללא לאות לשנות את צביונה החילוני ומראות שהיו שכיחים בירושלים ובבני ברק מגיעים לתל אביב"

הכנסת ספר תורה בתל אביב: "דואגים ללא לאות לשנות את צביונה החילוני"
הכנסת ספר תורה בתל אביב צילום: מתוך פייסבוק

בשכונת פארק צמרת בתל אביב נחגגה אמש (רביעי) הכנסת ספר תורה ברחובה של עיר. הספר הוכנס לבית חב"ד בשכונה שבניהולו של הרב חיים אלימלך. אמנם בניגוד למראות בליל יום כיפור, האירוע עבר בשקט, אולם היו מי שהתחלחלו מהמחזה.  

תושבת תל אביב, חגית קלימן פרסמה תיעוד של התהלוכה והריקודים ברחובה של עיר וכתבה: "הכנסת ספר תורה עכשיו בפארק צמרת בתל אביב". לדבריה, "אלו לא מראות שהיו שכיחים בלב תל אביב אבל עכשיו יש את אלו שדואגים ללא לאות לשנות את צביונה החילוני ומראות שהיו שכיחים בירושלים ובבני ברק מגיעים לתל אביב".

לסיום הוסיפה: "אלו היו הצעדים הראשונים של ארדואן בשינוי צביונה החילוני של איסטנבול".

רבים הגיבו לה על ההגזמה וההפרזה, בהם חברת הכנסת לשעבר ממפלגת 'העבודה', אילת נחמיאס-ורבין שכתבה: "נולדתי בתל אביב. גדלתי בתל אביב. הכי תל אביבית שיש יש שיאמרו. זאת לא פעם ראשונה שאני רואה הכנסת ספר תורה ואני לא מבינה למה זה משנה את צביונה של העיר".
בהמשך קלימן בתגבותה למגיבים התרככה וכתבה: "מצטערת, כתל אביבית מלידה לא הורגלתי במראות הללו. אם זה היה רק מסתכם בהכנסת ספר תורה בשיירה רועשת לא הייתה לי בעיה. מכלול האירועים הם הבעיה. אין בעיה בהכנסת ספר התורה אלא בדציבלים הגבוהים בשעת ערב כשיש תינוקות בשכונה. מיותר. שיעשו במהלך היום".
ועדיין לא מחקה את הציוץ הראשון שבו נזכיר כתבה: "אלו לא מראות שהיו שכיחים בלב תל אביב אבל עכשיו יש את אלו שדואגים ללא לאות לשנות את צביונה החילוני ומראות שהיו שכיחים בירושלים ובבני ברק מגיעים לתל אביב".
הכנסת ספר תורה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד