כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היצרנית נמצאת בחובות

דיווחים בסין טוענים שהחברה המוכרת כבר לא מייצרת מכוניות

יצרנית רכב חשמלי סינית סגרה את המפעל שלה בסין כבר לפני חודש וכבר לא מייצרת בכלל מכוניות. לפי איגוד יבואני הרכב בישראל, בחודש שעבר היצרנית מכרה בישראל רכב אחד בלבד

דיווחים בסין טוענים שהחברה המוכרת כבר לא מייצרת מכוניות
מכונית חשמלית מדגם U5 מתוצרת אייווייז צילום: אייווייז

יצרנית הרכב החשמלי הסינית "אייווייס" סגרה את המפעל שלה בסין כבר לפני חודש וכיום כבר לא מייצרת בכלל מכוניות, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. הפסקת היצור של AIWAYS היא מעניינת מאוד בגלל שדגם בשם U5 של היצרנית הוא אחד הרכבים הסינים החשמליים הראשונים שנכנסו לישראל וגם זכו כאן להצלחה יפה מאוד עם אלפי מכוניות בכבישי הארץ, מה שהצטמצם לכמה מאות יחידות חדשות שנמסרו השנה. לפי הנתונים שמספק לנו איגוד יבואני הרכב בישראל, בחודש שעבר היצרנית מכרה בישראל רכב אחד בלבד.

אייווייס, או AIWAYS באנגלית נוסדה בשנת 2017 והצליחה בשעתו לגייס 1.4 מיליארד דולר, אבל כיום היצרנית נמצאת בחובות ולפי הפרסומים בסין אין לה יכולת להחזיר לבנקים את חובותיה. קריסה אפשרית של אייווייס אינה תרחיש דימיוני: בסין יצרני רכב קורסים בכל חודש וגם קמים כל חודש והצרכנים לא מתייחסים לתופעה הזאת בבהלה, אולי בגלל שיש כל כך הרבה יצרני רכב אחרים.

אבל בישראל המצב שונה וזו בעיה: כאן מכונית חשמלית היא עניין יקר והמכוניות של אייווייס לדוגמה עולות כחדשות מעל 175 אלף שקל. באתר של היבואנית בישראל אפשר גם כעת להזמין מכונית חדשה ולקוחות שלא מעורים בעניינים עלולים לא לדעת מה קורה בסין. בנוסף גם נושא השירות עולה מאחר שיצרן שאינו קיים עוד לא יכול להעמיד ללקוחותיו חלקי חילוף.

לפי חוקי מדינת ישראל על יצרן רכב להתחייב לספק ללקוחות בישראל חלקי חילוף במשך 7 שנים, אבל מה קורה אם היצרן נעלם ואין עם מי לדבר? כשהיצרן שוכן בסין, זו כבר עלולה להיות בעיה חמורה.

להלן תגובת אוטו חן יבואנית Aiways לישראל:

"אנו יכולים לאשר שעל פי מידע שנמסר לנו מ- Aiways, התמנה מנכ"ל חדש בסין שמתחיל את יישום התוכנית האסטרטגית.  גיוס משקיע, גיוס עובדים , התמקדות בשוק האירופאי שבתוכו ישראל. היצרן חזר לתמיכה מלאה ויש אספקת חלפים ותמיכה טכנית. כולנו תקווה שייצור הרכבים יחזור בקרוב. חשוב לי להדגיש שאנו כיבואן ערוכים עם מלאי חלפים גדול וזמינים עבורכם במתן שירות ואחריות ברמת השירות הגבוהה שהלקוח הישראלי הכיר בשנתיים האחרונות. אוטו חן, יבואנית מותג Aiways , מאמינה בשני הדגמים המצוינים שתוכננו ויוצרו וממשיכה להיות כאן בשבילכם לכל דבר ועניין".

 

סין רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד