כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השלימו עם התבוסה

מנהיג קרבאך לאחר קרבות הדמים: "הרפובליקה שלנו תיעלם ב-2024"

לאחר מספר מלחמות עם אזרבייג'ן, המנהיג הבדלני של אזור נגורנו קרבאך הודיע ​​כי "הרפובליקה הבדלנית" הבלתי מוכרת הבינלאומית תיעלם בשנה הבאה  

מנהיג קרבאך לאחר קרבות הדמים: "הרפובליקה שלנו תיעלם ב-2024"
הלחימה בנגורנו קראבך צילום: באדיבות המצלם

לאחר מספר סבבים של עימותים ומלחמות עם אזרבייג'ן, המנהיג הבדלני של אזור נגורנו קרבאך הודיע ​​כי "הרפובליקה הבדלנית" הבלתי מוכרת הבינלאומית תיעלם בשנה הבאה.

בצו שהנפיק היום, הוא הורה על פירוק כל המוסדות באזור עד סוף השנה הנוכחית, 2023, והכריז כי המדינה הבדלנית "תפסיק להתקיים" החל מתחילת השנה הבאה.

הוא גם ביקש מהתושבים לשקול את התנאים לשילוב מחדש שהציעה אזרבייג'ן, ולקבל החלטה עצמאית לגבי האפשרות להישאר באזור או לא, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הצו, שהוצא במקביל לבריחתם של אלפי ארמנים מהאזור בעקבות מבצע צבאי של אזרבייג'ן בשבוע שעבר, קבע "פירוק כל המוסדות והארגונים הממלכתיים המזוהים עם הממשלה עד 1 בינואר 2024". מה שאומר שהרפובליקה של נגורנו קרבאך תחדל להתקיים.

ראש ממשלת ארמניה, ניקול פאשיניאן, הודיע ​​כי לא יישאר אזרח ארמני באזור בימים הקרובים. יותר ממחצית מתושבי קרבאך, שמנו 120,000 איש, הגיעו לארמניה לאחר הניצחון שהשיגה אזרבייג'ן במבצע צבאי בזק נגד האזור הבדלני בשבוע שעבר.

אתמול, רביעי, הודיעה דוברת ראש ממשלת ארמניה כי למעלה מ-65,000 בני אדם עברו מהאזור לארמניה.

בשבוע שעבר הודיעו הבדלנים באזור על הסכמתם להפסקת אש, לאחר שספגו שורה של תבוסות בשדה הקרב מידי צבא אזרבייג'ן, יום לאחר פרוץ הקרבות.

אזרבייג'ן וארמניה, שתי הרפובליקות הסובייטיות לשעבר, נלחמו בשתי מלחמות במאבק על שליטה באזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת, המאוכלס ברוב ארמני, הראשונה בשנות ה-90 והשנייה ב-2020.

מוסקבה נתנה חסות להסכם הפסקת אש שסיים את הלחימה ב-2020, והציבה שם כוח שמירת שלום, אך כוחות אלו לא מנעו את מתקפת הבזק של הכוחות האזרבייג'ניים בשבוע שעבר.

אזרבייג'ן רוסיה ארמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד