ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הותירה שבעה יתומים

בקושי ישבו שבעה: מרת אורלי אליאס ע"ה נפטרה בערב שבת שובה

הגב' אורלי אליאס עלתה לארץ מצרפת, והקימה את ביתה עם בעלה האברך החשוב שהוגה כל ימיו בתורה • הזוג הקימו את ביתם באשדוד, ובהמשך עברו לנתיבות • בערב שבת 'שובה' נפטרה לאחר מחלה קשה ומייסרת, והותירה שבעה יתומים שהקטנה מביניהם בכלל לא זוכרת את אמה כאשה בריאה

בקושי ישבו שבעה: מרת אורלי אליאס ע"ה נפטרה בערב שבת שובה
נר זיכרון צילום: unsplash

אבל כבד בקהילה החרדית בנתיבות, לאחר פטירתה של האשה החשובה מרת אורלי אליאס ע"ה, כשהיא בת 42.

הגב' אליאס נפטרה לאחר מחלה קשה ומייסרת, שחמת הכבד. בשנים האחרונות היתה מאושפזת רוב הזמן בבית החולים איכילוב, ומעת לעת שוחררה לשהייה קצרה בביתה, יחד עם בעלה וילדיה.

לתרומה ל-7 היתומים רגע לפני החג הקליקו כאן>>>

בתה הקטנה של הגב' אורלי, בת ארבע וחצי בלבד, נולדה לאחר שאמה חלתה במחלה, כשעוד חשבו שהיא צפויה להחלים החלמה מלאה. בבית נותרו שישה יתומים נוספים, שהגדול מביניהם רק בן 15.

הרב אליאס, מחשובי האברכים בנתיבות, שמאז ומתמיד יושב בכולל והוגה בתורה, נאלץ לסגור את הגמרא ולסעוד את רעייתו החולנה, האשה שתמיד היתה שולחת אותו ללמוד ומעמיסה על שכמה את עול הפרנסה, הולכת ונחלשת ויש צורך לסעוד אותה יומם ולילה.

בעיר מספרים על שבר גדול, בני המשפחה לא הספיקו אפילו לשבת שבעה, משום שזמן קצר אחרי ההלוויה כבר נכנסה השבת, וביום ראשון בצהרים כבר קמו מהשבעה לקראת יום הכיפורים המתקרב.

"זה קרה בזמן כל כך לחוץ, לאנשים אין אפילו זמן להיכנס ולומר להם כמה מילים של נחמה, זה ערב חג, כולם עסוקים בבנית סוכה ורכישת ארבעה מינים יחד עם שאר ההכנות לחג. אבל המשפחה הזאת פשוט שבורה ומרוסקת. הם איבדו את האמא, עקרת הבית ועמוד התווך של המשפחה – ונותרו עם חובות כספיים ועם עצב גדול מאוד בלב".

המשפחה קיבלה תקצוב מביטוח לאומי בהתאם לזכויותיה, אבל הקצבה לא הספיקה כדי לכסות את כל העלויות הנלוות להתמודדות עם מחלה קשה כל כך. הם מאוש השתדלו שלא לחרוג מהמסגרת התקציבית, אבל עם הזמן הלך החוב ותפח אט אט, וכעת, לאחר פטירתה של האם מתברר שיש להם חוב של כ-150 אלף שקלים – סכום לא גדול בהתחשב במסע המפרך והמייסר שעברו בשנים האחרונות, אבל עדיין סכום שהאבא לא יוכל לכסותו בלי עזרה.

בנוסף, התברר שיש בעיה עם ביטוח המשכנתא. בשלב זה הם צפויים להמשיך ולשלם כ-4,000 שקלים מדי חודש עבור משכנתא, ובמקביל נשכר עורך דין שמסייע ופועל כדי למצות את זכויותיה של המשפחה מול חברת הביטוח, ולדאוג לכך שהמשכנא אכן תכוסה כנדרש, על ידי חברת הביטוח. עד שזה יקרה, הם יצטרכו לשלם גם את תשלומי המשכנתא ואת את שכר הטרחה של עורך הדין...

בבקשה, בהיכנס חג הסוכות פותחים הלב למען משפחה נוספת שהצטרפה למעגל היתמות והשכול.

שלפחות יהיה הם קצת חג שמח
לתרומה ל-7 היתומים רגע לפני החג הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד