ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גלריה נרחבת

לקראת המבחן לרבבת לומדים: נשיא הארגון בבתי גדולי הדור

ראשי מפעל התורה 'ושננתם' בראשות נשיא הארגון הגר"ב קארניאל שליט"א בביקורים מרוממים במעונם גדולי ישראל | היערכות נרחבת לקראת מבחני מפעל התורה 'ושננתם' שיתקיימו בשבוע שלאחר חג הסוכות תשפ"ד | תיעוד נרחב

לקראת המבחן לרבבת לומדים: נשיא הארגון בבתי גדולי הדור
אלפים במבחן ושננתם צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו נשלמות ההכנות לקליטת רבבות לומדי ועמלי התורה נבחני 'ושננתם' מכל העדות והחוגים שיבואו בשערי המבחן שייערך בס"ד בשבוע שלאחר חג הסוכות הבעל"ט.

ההיקף האדיר של המבחן הבעל”ט נחשף - למעלה מ-10,000 לומדי תורה מכל העדות והחוגים שייבחנו יחד מעל אלף פעמים ש"ס גפ"ת במצטבר.

המבחנים יתפרסו בכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, מדן ועד באר שבע ב-17 מוקדים שונים, בערים: ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, אשדוד, פתח תקוה, טבריה, ערד, אופקים, חיפה ונתניה, כשגולת הכותרת היא המבחן לאלופי התורה הנבחנים מעל 750 דפים שייערך ביום שני כ"ה תשרי.

כידוע לכל, מפעל התורה 'ושננתם' עורך פעמיים בשנה אחרי חגי פסח וסוכות מבחנים בגפ"ת לכלל לומדי התורה השוקדים על תלמודם וחשקה נפשם בקניין תורה נצחי.

ממבחן למבחן ספסלי בית הנדרש מתרבים ומספר הנבחנים עולה כשרבבות צורבי מרבנן, אברכים לצד בעלי בתים, בחורים לצד ראשי ישיבות וכוללים, באים להיבחן על הגפ"ת שצברו בעמל רב ויגיעה גדולה כאשר לפי החשבון נבחנים יחד על למעלה מאלף פעמים כל הש”ס.

כל נבחן זכאי להיבחן לפי סדר הלימוד שקבע לעצמו והיעד שהציב לפניו, כאשר הכלל הוא שהמבחן הוא לכה”פ על חמישים דפי גמ’, כך שבכל מבחן נבחנים על הדפים חדשים לצד הדפים הוותיקים, והלומד זוכה לרכוש ביסודיות את כל החומר הלימודי שצבר במשך השנים באופן שיהיו דברי תורה מחודדין בפיו.

בין כלל הנבחנים ישנם מאות נבחנים על כל הש”ס. הרבה לומדים מעידים שההשתתפות במבחן אינה רק עבור עצם ההיבחנות אלא הזכות להשתייך לכותל המזרח של עולם התורה ולקחת חלק במעמד הכביר שבו יושבים יחד אלפי תלמידי חכמים וממלאים בשקיקה עוד שורה ועוד שורה במבחן, מחזה מרגש ומעורר השתאות לכשעצמו.

הנבחנים מקבלים מלגות מכובדות, המסתכמות בסכומים גדולים ומשמעותיים לפי כמות הדפים שנבחנו.

מרנן ורבנן גדולי ישראל מכל העדות והחוגים מעודדים את כלל בחורי הישיבות והאברכים, ולומדי התורה תלמידי החכמים, להשתתף במבחנים אלו המקנים את היכולת לזכור את הנלמד ומביאים את הלומד לידיעת התורה, באמצעות הצבת היעדים והמטרות שקובע לעצמו כל נבחן ונבחן. אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד