כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתמורה להסכם עם סעודיה

הסיכום של נתניהו וביידן: שימור האפשרות לפתרון שתי מדינות

ראש הממשלה נתניהו סיכם עם נשיא ארה"ב ביידן בשבוע שעבר כי במסגרת הסכם עם סעודיה יובטח לפלסטינים כי האפשרות העתידית לפתרון שתי מדינות ישמר, זאת במסגרת הבהרת הבית הלבן לנתניהו כי יצטרך לתת ויתורים לפלסטינים

הסיכום של נתניהו וביידן: שימור האפשרות לפתרון שתי מדינות
נתניהו וביידן בניו יורק צילום: אבי אוחיון / לע"מ

במהלך פגישתם בשבוע שעבר בשולי עצרת האו"ם סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי במסגרת הסכם שלום עם סעודיה יובטח לפלסטינים כי האפשרות לפתרון שתי מדינות תישאר על השולחן, כך פורסם ב"וואלה".

לפי הדיווח, ביידן לא דן עם נתניהו ברשימת דרישות מסוימת לויתורים לפלסטינים במסגרת הסכם עם סעודיה - אך כן הדגיש כי ברצונו להבטיח שבמסגרת הסכם יישמר פתרון שתי המדינות כאפשרות. נתניהו הסכים לכך באופן כללי.

לפני כחודש דווח שממשל ביידן הבהיר לממשלה הישראלית, דרך השר רון דרמר, כי בכדי להגיע להסכם עם סעודיה יידרשו ויתורים לפלסטיניים.

נושא זה עלה כאשר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ושר החוץ טוני בלינקן שוחחו עם השר רון דרמר שביקר בשבוע שעבר בארה"ב, והבהירו לו את הצורך של ממשלת ישראל לבצע ויתורים לפלסטינים.

סאליבן אף אמר לדרמר כי צעדים משמעותיים של ישראל כלפי הפלסטינים יהיו הכרחיים כדי לשכנע סנאטורים דמוקרטים לתמוך בשלום, כשיבוא. לכך השיב דרמר כי "הויתור שלנו הוא הסכמה לגרעין אזרחי בסעודיה".

יחד עם זאת, סקר "אולפן שישי" מהשבוע בדק כמה מוכנים לשלום אם יכלול ויתורים משמעותיים לפלסטינים, הקפאת הבנייה בשטחים ואפשרות לסעודיה לפתח גרעין אזרחי. לפי הסקר, רוב של 39% מסכים, בעוד 37% הביעו התנגדות.

בנימין נתניהו סעודיה ג'ו ביידן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד