ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תכנן להצטרף למדינה האיסלמית

משטרת בריטניה עצרה גבר שבנה מל"ט בביתו עבור דאעש

דוקטורנט בריטי נתפס בונה מל"ט טרור שיכול לשאת פצצה עבור דאעש. מוחמד אל-ברד שלח עדכונים שבועיים על הבנייה לאיש המדינה האסלאמית. הוא נתפס עם מסמך בשם 'מדע של חומרי נפץ'

משטרת בריטניה עצרה גבר שבנה מל"ט בביתו עבור דאעש
המל"ט שנתפס בביתו צילום: Counter terrorism police

דוקטורנט להנדסה עומד בפני מאסר לאחר שהורשע בבניית מל"ט עבור המדינה האסלאמית - דאעש. מוחמד אל-ברד, בן 26, ששני הוריו רופאים, העתיק את התכנון של טיל טומהוק לבניית המל"ט, שמסוגל להעביר פצצה או נשק כימי למרחק של כמה קילומטרים. האיש בוגר הנדסת מכונות יצר את המל"ט במדפסת תלת ממד ושלח עדכונים שבועיים לאיש דאעש כדי שניתן יהיה לשכפל את הבנייה שלו.

המל"ט שנתפס: צילום Counter terrorism police

ארגון הטרור כל כך התרשם מעבודתו של הסטודנט עד ששיתף את אחד הסרטונים שלו בסרט תעמולה באפליקציית טלגרם.

המשטרה שפשטה על בית משפחתו של אל-ברד בקובנטרי - אנגליה בינואר האחרון מצאה את המל"ט בחדר השינה שלו יחד עם טופס בקשה לחברות בדאעש, שבו הצהיר שיש לו תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה. הוא נעצר ב-31 בינואר בקובנטרי, שוטרים לקחו איתם את המל"ט, עם מדפסת התלת מימד וכמה מכשירים אלקטרוניים, כולל טלפונים ומחשב נייד.

אל ברד שבנה את המל"ט

ביום רביעי האחרון הוא נמצא אשם בהכנת אביזרי טרור ופיתוח כלי טיס בלתי מאויש, ונסיון הצטרפות למדינה האיסלאמית. גזר דינו יינתן בנובמבר הקרוב.

אל-ברד, בעל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת קובנטרי, תואר שני מאוניברסיטת וורוויק למד לתואר שלישי באוניברסיטת ברמינגהם, אמר לאנשי הקשר שלו בדאעש בינואר שהוא רוצה לעזוב את בריטניה ולהצטרף אליהם. ארגון הטרור המליץ לו לנסוע לטורקיה ואז לניגריה.

לאל-ברד, היה בביתו מסמך בשם 'מדע חומרי נפץ' עם הערות בכתב יד על תכונותיו של הפוסגן, גז רעיל שהיה בשימוש במלחמת העולם הראשונה, יחד עם מסמכים על גז סארין. ורעל ריצין.

הוריו של אל-ברד נולדו בסוריה ועברו ללמוד רפואה ברומניה, שם נולדו להם שלושה ילדים, הם נשארו שם 20 שנה. המשפחה התיישבה בבריטניה ב-2014.

 

סוריה בריטניה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד