כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הישג חסר תקדים

השתלת כבד מלאה הראשונה בעולם בוצעה באמצעות רובוט

השתלת הכבד המלאה הראשונה בעולם התבצעה בסיוע רובוט. להשתלת כבד ברובוט יש יתרון בביצוע חתכים קטנים יותר בגוף המטופל, צמצום זמן ההחלמה והפחתת האפשרות לסיבוכים

השתלת כבד מלאה הראשונה בעולם בוצעה באמצעות רובוט
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בהישג רפואי חסר תקדים, הצליח בית החולים ומרכז המחקר 'המלך פייסל' בסעודיה, לבצע את השתלת הכבד המלאה הראשונה בעולם באמצעות רובוט, בחולה סעודי בשנות השישים לחייו שסבל מכבד שומני לא אלכוהולי.

ראש הצוות הרפואי שביצע את הניתוח והמנכ"ל של מרכז להשתלת איברים, פרופסור דיטר בררינג, הסביר כי "ההישג מאשר את המחויבות של סעודיה לחדשנות רפואית ולשיפור איכות שירותי הבריאות הניתנים למטופלים, מצביעים על כך שההצלחה שהושגה עבור פעולות השתלת כבד רובוטיות לחלוטין מייצגת שינוי מרכזי בהיסטוריה של השתלות איברים, ומאשר את מעמדה של סעודיה כמובילה עולמית בתחום זה".

סעודיה מובילה בעולם בביצוע השתלת כבד מלאה באמצעות רובוט בשלבי הכריתה וההשתלה, לאחר שאימצה גישה המשלבת ניתוחים מסורתיים ורובוטיים בביצוע ההשתלה, ומאז 2018 היא מסתמכת כולה על ניתוח רובוטי כדי חלקית להסיר את הכבד מתורמים חיים.

השתלת כבד רובוטית מלאה מתבצעת על ידי ביצוע חתכים קטנים יותר בגוף המטופל, צמצום תקופת ההחלמה והפחתת האפשרות לסיבוכים, בניגוד להשתלת כבד מסורתית, הכוללת ביצוע חתך בגוף המטופל עד 15 אורך ס"מ, מה שמוביל לסיבוכים עלולים להתרחש ב-50% מהמקרים, המחייבים שהייה ארוכה יותר בבית החולים.

בית החולים ומרכז המחקר המלך פייסל הוא בין בתי החולים הבולטים בעולם במתן שירותי בריאות מיוחדים, ולאחרונה דורג במקום ה-20 ברשימת מוסדות הבריאות הטובים בעולם לשנת 2023, ובמקום הראשון במזרח התיכון ואפריקה.

השתלת כבד סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד