י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"מחויבים לפלסטינים"

פרשן סעודי: "מחכה לראות את יורש העצר באל אקצה"

סלמאן אל-אנסארי, פרשן סעודי בכיר: "אני לא מגזים, כשאני אומר שאני מקווה לראות יום אחד את מוחמד בן סלמאן מתפלל במסגד אל-אקצא בירושלים". לדבריו, "הסעודים מחויבים לחזון שתי המדינות בדיוק כמו הפלסטינים"

פרשן סעודי: "מחכה לראות את יורש העצר באל אקצה"
הפרשן הסעודי בראיון צילום: צילום מסך ערוץ CGTN

סלמאן אל-אנסארי, פרשן סעודי בכיר התראיין לרשת הטלוויזיה CGTN בנוגע לנורמליזציה עם ישראל. על הקשר עם הפלסטינים אמר: "סעודיה תמיד תמכה בפלסטינים, היתה נציגות באל אקצה לפני 1967. משנת 2000 סעודיה נתנה 7 מיליארד דולר לפלסטינים, הסעודים תמיד היו ותמיד יהיו מחויבים לאחינו ואחיותינו הפלסטינים".

לגבי ההסכם עם סעודיה אמר: "אני יודע שהישראלים עם "ווישפול ת'ינקינג" (משאלת לב) שהסעודים יזרקו את האחים הפלסטינים מתחת לגלגלי האוטובוס, הסעודים מחויבים לחזון שתי המדינות בדיוק כמו הפלסטינים".

לגבי דבריו של בן סלמאן כי הנורמליזציה מתקרבת כל יום אמר: "הסעודים עברו מהשלב של 'בואו נראה ונפעל' ל'נפעל ונראה', הדברים עובדים אחרת עכשיו, אבל המטרה בסוף הסכם עם ישראל וזכויות ועצמאות לפלסטינים".

לגבי האמריקאים הוא אומר: "יש את הדברים שמדברים עליהם, כמו גרעין, הסכם הגנה וכו' ושיתוף פעולה שונה, אבל בנוגע לנתניהו, יש לו קואליציה רדיקלית, והוא אמר שהוא שולט בקואליציה שלו, אז אנחנו צריכים לחכות ולראות אם זה נכון".

לסיום הוא אמר: "אני לא מגזים, כשאני אומר שאני מקווה לראות יום אחד את מוחמד בן סלמאן מתפלל במסגד אל-אקצא בירושלים, וזה יכול לקרות רק עם נורמליזציה מלאה, וכמובן שהנושא הפלסטיני יהיה עם תוצאות, הסעודים והאמריקאים רציניים, עכשיו צריך לראות אם גם הישראלים רציניים".

 

 

 

 

בנימין נתניהו סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד