ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"הייעוץ המשפטי בניגוד עניינים"

שר המשפטים לוין דורש ייצוג עצמאי בעתירות נגד ועדת הרוגלות

שר המשפטים יריב לוין שיגר מכתב למשנה ליועמ"שית בו הוא דורש ייצוג נפרד גם בוועדת החקירה לרוגלות. "היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים שאין למעלה ממנו בסוגיה זו, באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך"

שר המשפטים לוין דורש ייצוג עצמאי בעתירות נגד ועדת הרוגלות
בנימין נתניהו ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שיגור הבוקר (שישי) מכתב למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון בו הוא דורש ייצוג נפרד גם בעתירות נגד ועדת פגסוס.

לוין כותב במכתבו: "הנני עומד על כך שמנדט הוועדה שבנדון לא יוגבל באופן שימנע את חקר האמת. לפיכך, יש לאפשר לוועדה לעבוד על פי המנדט המלא שניתן לה ללא שינוי".

לוין מוסיף: "אבקש להדגיש כי בנסיבות העניין נדרש ייצוג עצמאי לממשלה ולי, וזאת קודם כל משום היותו של מערך היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים שאין למעלה ממנו בסוגיה זו, באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך".

לוין מוסיף ומנמק מדוע הוא זכאי לייצוג נפרד וכותב: "כל זאת, משעה שהוועדה שבנדון אמורה לבדוק גם את פעולות היעוץ המשפטי לממשלה ואת פעולות הפרקליטות במסגרת המנדט שניתן לה".

לוין מאשים: "הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר, וזאת בפרט משעה שהדבר נעשה על ידי אחד הגופים המבוקרים בעצמו".

שר המשפטים כותב בנוסף, "למעלה מן הצורך, אוסיף כי הטענה בדבר מניעה משפטית ביחס לעיסוקה של הוועדה "בתיקים פליליים תלויים ועומדים" כביכול הינה חסרת כל בסיס על פניה, וזאת נוכח שורת הנימוקים כפי שפורטה על ידי בישיבת הממשלה מיום 27/8/2023".

יריב לוין היועצת המשפטית לממשלה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד