כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נקרע בין הקב"ה ללפיד

עמית סגל נגד הח"כ הדתי: "מגלגל עיניים בהכשרתו"

הפרשן הבכיר תוקף את הח"כים חובשי הכיפה של יש עתיד שמיהרו לתפוס את צד הפורעים ויצאו נגד המתפללים שהותקפו בתל אביב ביום הכיפורים. על ח"כ אלעזר שטרן הוא כותב: "מי שעשה קריירה ארוכה מגינוי וזעזוע של כל רבע תקרית במגזר הדתי-לאומי, שלו, שתק אל מול המתקפה על אחיו בכיכר"

עמית סגל נגד הח"כ הדתי: "מגלגל עיניים בהכשרתו"
עמית סגל צילום: צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 12

בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" תוקף פרשן חדשות 12 את חברי הכנסת משה "קינלי" טור פז ואלעזר שטרן מיש עתיד על כך שגינו את המתפללים שהותקפו ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב.

"לא קל להיות דתי ביש עתיד. אתה נקרע בין האמונה בשתי ישויות עילאיות שכל קיומך נשען עליהן: הקדוש ברוך הוא ויאיר לפיד, לא בהכרח בסדר החשיבות הזה.

משה "קינלי" טור פז, ח"כ דתי משיפולי הרשימה, בחר בלפיד: בבוקר שלמחרת פיצוץ התפילות בתל אביב, בעקבות יו"ר מפלגתו שדיבר על גרעין משיחי גזעני, פרסם הח"כ המתנחל מגוש עציון פוסט מדהים שמנרמל את המהלך (תזכורת: שלטי "די לקידוש", חטיפת סידורים, התפרצות לתפילה וגידופים בנוסח "רוצחי ילדים").

"השנה", כתב בפייסבוק, "נחצו כל הגבולות, והציבור הליברלי קם ומפסיק לשתוק. ולמרות שהוא מתנגד לתפילה שהיא שלי, תפילה אורתודוכסית, אני לגמרי מבין אותו. כי הדת הפכה להיות סמל לכל מה שרע ומושחת במדינה הזו, לכל הגזענות והאלימות וההשתמטות והגניבה ברשות". היהדות של קינלי היא בעצם נצרות: הושטת הלחי השנייה למכים.

חלפו שעתיים, לפיד שינה את דעתו בלחץ דעת הקהל, ופרסם פוסט נגד פיצוץ תפילות. כעת גם הקינלי שינה את טעמו. בראיון לערוץ 7 הוא נזכר פתאום ש"האלימות שהופנתה כלפי המתפללים היא דבר נורא, אדם צריך להתפלל על פי אמונתו ודרכו".

גם אלעזר שטרן, מגלגל עיניים בהכשרתו, בחר בדרך דומה. מי שעשה קריירה ארוכה מגינוי וזעזוע של כל רבע תקרית במגזר הדתי-לאומי, שלו, שתק אל מול המתקפה על אחיו בכיכר. בראיון מתפתל כינה את התפילה "הפגנה יהודית", שלח את המתפללים להתנצל בפני נשות הכותל שתפילתן הופרעה על ידי חרדים (מה הקשר בעצם? מתפללי דיזנגוף הם המתפרעים בכותל?), ולקינוח, כמובן, גינה את ביבי.

לא היו לי ציפיות משטרן ובכל זאת הצלחתי להתאכזב. הוא הרי היה ראש אגף כוח אדם שהדיח חייל מצטיין, חננאל דיין, כי סירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל במחאה על ההתנתקות, וששפט סרבנים למחבוש, אבל במשבר הסרבנות האחרון העניק למפסיקי ההתנדבות גיבוי מוסרי: "אני גאה באנשים שהודיעו על אי התייצבות", אמר לישי שנרב ב-Ynet, כשהוא מתייחס מפורשות גם למי שזומנו למילואים, לא רק מתנדבים. הוא דוגל בהתייצבות לדגל של מאה אחוז כשקוראים לך רק ביחידת יש עתיד. לו יכול היה כנראה מפריע לתפילה של עצמו.

עמית סגל יום הכיפורים יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד