י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממלכה דואגת לעצמה

סעודיה חותרת לנורמליזציה עם ישראל: דרישות הפלסטינים יידחו

סעודיה חותרת להסכם הגנה בין ארה"ב וסעודיה: הממלכה קושרת את המהלך להסכם שלום עם ישראל והדרישות הפלסטיניות נדחות בצד | גם אם המהלך לא יזכה באישור הקונגרס האמריקני, הוא יכול להיות דומה להסכם של ארה"ב עם בחריין, שם שוכן הצי החמישי של הצי האמריקאי

סעודיה חותרת לנורמליזציה עם ישראל: דרישות הפלסטינים יידחו
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

ערב הסעודית נחושה להבטיח הסכם הגנה צבאי המחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל ולא תמנע מלחתום על הסכם גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים לגבי מדינה פלסטינית, כך אמרו שלושה מקורות המכירים את השיחות לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

הממלכה מחפשת ברית הגנה בסגנון נאט"ו, הנושא נידון לראשונה בין יורש העצר מוחמד בן סלמאן וג'ו ביידן במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב בסעודיה ביולי 2022.

מקור אמריקאי אמר שזה יכול להיות כמו הסכמים שיש לוושינגטון עם מדינות אסיה, ובאם זה לא יזכה באישור הקונגרס האמריקני, זה יכול להיות דומה להסכם של ארה"ב עם בחריין, שם שוכן הצי החמישי של הצי האמריקאי והסכם שכזה לא צורך אישור של הקונגרס.

וושינגטון יכולה גם לאשר כל הסכם על ידי קביעת סעודיה כבעלת ברית מרכזית שאינה בנאט"ו, מעמד שכבר ניתן לישראל, כך אמר המקור האמריקני.

כל המקורות אמרו שסעודיה לא תסתפק בפחות מהסכם הגנה של ארה"ב אם היא תעמוד בפני מתקפה, כמו מתקפת טילים שחטפה ב-14 בספטמבר 2019 באתרי הנפט שלה שהרעידו את השווקים בעולם. ריאד ווושינגטון האשימו את איראן, היריבה האזורית של הממלכה, אם כי טהרן הכחישה שיש לה קשר לכך.

עבור ביידן, זה יהיה הישג דיפלומטי לפני הבחירות שייערכו ב-2024 בארה"ב. לפיכך הדרישה המרכזית הפלסטינית למדינה תישאר במושב האחורי, כך אמרו שלושה מקורות המכירים את השיחות.

"הנורמליזציה תהיה בין ישראל לסעודיה. אם הפלסטינים יתנגדו, הממלכה תמשיך בדרכה", אמר אחד המקורות האזוריים. "סעודיה תומכת בתוכנית שלום לפלסטינים, אבל הפעם היא רצתה משהו עבור ערב הסעודית, לא רק עבור הפלסטינים".

 

 

ארצות הברית סעודיה ג'ו ביידן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד