כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לבקשת ראש המועצה

שר הבטחון הגיע לבנימין לבחינת פתרונות להקלה על העומס בכביש 446

לבקשת ראש המועצה ישראל גנץ הגיע שר הבטחון יואב גלנט לסיור מקצועי במערב בנימין לבחינת פתרונות זמניים להקלה על התנועה עד לסיום הרחבת הכביש המרכזי

שר הבטחון הגיע לבנימין לבחינת פתרונות להקלה על העומס בכביש 446
גלנט בבנימין צילום: באדיבות המצלם

לבקשת ראש המועצה ישראל גנץ הגיע שר הבטחון יואב גלנט לסיור מקצועי במערב בנימין לבחינת פתרונות זמניים להקלה על התנועה עד לסיום הרחבת הכביש המרכזי.

בסיור הציף ראש מועצת בנימין ישראל גנץ את מצוקת הפקקים באזור מערב בנימין בכביש 446. בימים אלו נמשכות העבודות להרחבת הכביש אך ישנו עומס כבד מדי יום שמקשה על שגרת יומם של תושבי בנימין ומודיעין עילית.

בסיור הוצגו לגלנט הקשיים ומצוקת התושבים וגנץ פרס בפניו פתרונות אותו דורשת המועצה ממערכת הבטחון הקשורים לפתיחת דרכים חלופיות דרך גדר המערכת לשעות הבוקר בלבד ובאופן זמני עד להשלמת פרויקט הרחבת הכביש הראשי.

ראש המועצה הודה לגלנט על כך שבהוראתו הולכת ונשלמת הסדרת הרחבת חניון הפועלים במעבר חשמונאים באופן שימנע את שיבוש התנועה בכביש ויקל על הנוסעים בבוקר מכיוון נעלה וניל"י לעבר צומת שילת. החניון מורחב למימדים שמכילים את נפח תעבורת הסעות הפועלים. במהלך הסיור הבטיחו אנשי משרד הבטחון לשר כי פתיחת החניון המורחב תחל בהדרגה בעוד כחודש.

גנץ הדגיש בפני שר הבטחון ואלוף הפיקוד כי לא מדובר רק במצוקת פקקים אלא ברגישות בטחונית והשיפורים במרחב מחוייבים כדי לשמור על חיי אדם.

מנכ"ל 'נתיבי ישראל' ניסים פרץ השתתף גם הוא בסיור ובחן יחד עם גלנט את האפשרויות שהציעה מועצת בנימין.  עוד עדכנו אנשי משרד הבטחון כי הם ממשיכים לפעול לשיפור משטר תנועת המשאיות באזור כביש 446 מתוך הבנה כי הדבר אכן משפיע לטובה ולא במעט על העומס.

ראש המועצה עדכן את השר על כביש עתידי שנמצא כיום בהליכי תכנון שיחבר בין יישובי גוש דולב טלמונים לבין כביש 443, וכי תידרש עזרת מערכת הבטחון בליווי הליכי התכנון והביצוע יחד עם משרד התחבורה וחברת 'נתיבי ישראל'.

בסיור ובדיון השתתפו מלבד שר הבטחון וראש המועצה - אלוף פקמ"ז יהודה פוקס, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, ראש רשות המעברים איתן יצחק, מפקד קשת צבעים תא"ל עופר הינדי, ראש אגף הנדסה ובינוי משהב"ט ארז כהן, גורמי משרד הביטחון ומועצה אזורית בנימין.

יואב גלנט בנימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד