ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מרגש עד דמעות: הפרקליטים של בית שמש העתירו בתפילה בכותל המערבי

בארגון החסד 'עזרת אחים' מסכמים בסיפוק רב את הפעילות שנרשמה עד כה ונערכים לקראת השיא שיירשם בחג הסוכות * הבישולים, החלוקה, המועדוניות לילדים המיוחדים, הייעוץ והסיוע, מערך ההיסעים, הטיפול בכוויות, השאלת הציוד הרפואי וכל שאר הפעילות המבורכת של 'עזרת אחים' במאמץ מרוכז באופן יוצא דופן

מרגש עד דמעות: הפרקליטים של בית שמש העתירו בתפילה בכותל המערבי
עזרת אחים צילום: באדיבות המצלם

המתפללים ברחבת הכותל המערבי לא יכלו לעצור את דמעותיהם. עשרות ילדים מיוחדים, חניכי המועודניות לילד המיוחד של 'עזרת אחים', הגיעו בקבוצה מאורגנת, לבושים חולצות בצבעים זוהרים כדי שיקל על המדריכים לזהות אותם אם חלילה ייעלמו לרגע מעיניהם, ועל לחייהם סומק של התרגשות! הם הפכו לשגרירי התפילה של בית שמש, אלו שכל תושבי בית שמש סומכים עליהם שבכח התפילה הזכה שלהם, יסירו מעל העיר ותושביה כל גזירות רעות, ויבקשו שיושפע עלינו ממרומים אך טוב וחסד כל הימים.

והם התפללו, ברגש רב, בתמימות מיוחדת, תפילה זכה שבוקעת מלבבות טהורים של ילדים כל כך מתוקים שמעולם לא טעמו ולעולם לא יטעמו טעם חטא. ילדים שכל אחד ואחד מהם הוא נשמה קדושה שירדה לעולמינו לצורך תיקון מיוחד, וכדי להגן על הדור כולו.

התפילות הוקדשו לכל תושבי בית שמש, ובמיוחד לתורמים והתמוכים במפעלות החסד הכבירים של ארגון 'עזרת אחים' - הארגון שכל כך דואג לילדים הללו בכל ימות השנה, וביתר שאת בימים הנוראים ובחגים.

כל אחד מהילדים החזיק בידיו קוויטל עם שמות התורמים, קרא אותם בעזרת המתנדבים המלווים, ולאחר מכן טמן את הפתקים הקטנים בין אבני הכותל.

המועדוניות פועלות גם בראש השנה, גם בסוכות, בחול המועד, בכל עת. בערב יום כיפור נאספו על המועדוניות עשרות ילדים מיוחדים ששהו בהן במשך כל החג, מתחילתו ועד סופו, כשהמתנדבות היקרות והצדיקות של 'עזרת אחים' מוותרות על הזכות לבקר בבית הכנסת ובמקום זאת הן מתפללות שם, במועדוניות, יחד עם הילדים הנפלאים הללו, מתוך ידיעה ברורה שהתפילה שלהן שנאמרת יחד עם הילדים בוקעת רקיעים ויש לה כח רב בשמי מרום.

הפעילות במועדוניות התקיימה גם בערב ראש השנה, בשני ימי ראש השנה, בערב יום הכיפורים וכאמור גם ביום הכיפורים עצמו לאורך כל הלילה והיום, הפעילות תתקיים גם בערב חג הסוכות, כשכולנו עסוקים כל כך ואין לנו זמן לנשום – הילדים יילקחו אל המועדוניות כדי לאפשר להוריהם להתארגן טוב יותר לקראת החג, בלי העול של הטיפול בילד המיוחד בזמן לחוץ כל כך. כמו כן תפעלנה המועדוניות בחג הראשון של סוכות, בימי חול המועד וכך גם בשמחת תורה!

את מערך הפעילות הזאת מפעילות לא פחות מ-100 מתנדבות, נערות צדיקות, כולן תושבות בית שמש, בנות שאין להן בעולמן אלא גמילות חסדים אמיתית – נקודה של זכות וגאווה גדולה לבית שמש כולה, העיר שזכתה להעמיד מתנדבות יקרות כל כך מתוכה.

יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ אומר שהוא נרגש בכל פעם מחדש לנוכח רוח ההתנדבות  המיוחדת של כלל מתנדבי 'עזרת אחים': "אין לי מילים להודות להם", הוא מודה, "הם פשוט עושים כל מה שצריך, בעבודה פיזית, בזמני לחץ, בחגים ובשבתות, ממש בכל עת ובכל זמן – הם תעודת כבוד לעם היהודי כולו, לא רק לתושבי בית שמש".

בארגון מציינים שהילדים במועדוניות הפזורות בכל שכונות העיר זוכים לפעילות מושקעת ומקצועית, עם תכנית עשירה ומותאמת לכל ילד וילד, במבנים מותאמים ומוכרים להם מכל ימות השנה, כשהם עטופים בצוות חם ואוהב של מתנדבות, בסביבה מוגנת ותומכת, ובנוסף הם מקבלים ארוחות חמות וסעודות חג ממטבח החסד של עזרת אחים.

לצד הפעילות יוצאת הדופן של אגף הילד המיוחד, ממשיך 'עזרת אחים' ביתר שאת את הפעילות הכללית של הארגון, שגולת הכותרת שלה היא מטבח החסד שמוציא מדי יום מאות מנות של מזון מבושל לבתים שבהם אחד ההורים או הילדים חולה או מאושפז ל"ע, ויש צורך בעזרה באמצעות אספקת מזון מבושל.

הפעילות מתגברת באופן משמעותי בחגים, גם בגלל התפריט העשיר במיוחד של כל ארוחה וארוחה, ובעיקר בשל העובדה שיותר משפחות המתמודדים עם אתגרים רפואיים זקוקות לעזרה וסיוע, וגם משפחה שבימים כתיקונם מצליחה לתפקד בצורה כזאת או אחרת, כשמגיעים החגים והצורך להתכונן אליהם הופך מורכב במיוחד, הן פונות לבקש עזרה, ומקבלות אותה ברוחב לב.

בעזרת אחים מציינים בסיפוק רב את ההצלחה של הפעילות עד כה, כשברוך ה' כל המשפחות קיבלו ארוחות בזמן, ולכולן היה אוכל מבושל בשפע רב ובלי שום מחסור, וכעת נערך הארגון לקראת שיא הפעילות בחג הסוכות, שעבור מתנדבי המטבח הנו שבוע אינטנסיבי באופן מיוחד.

הארוחות המבושלות מצילות את המשפחות מקריסה, מאפשרות להן לשמור על שפיות ועל שגרה בסיסית ומונעות מהן ליפול לתהום עמוקה של ייאוש ושל חוסר תפקוד ביתי ומשפחתי.

יו"ר הארגון הרב קאפ מציין לסיום שהוא מלא הכרת הטוב למתנדבים ולתורמים היקרים, שמסייעים לו לעמוד בעול הכספי הכבד: "מטבע הדברים העלויות של הפעילות הזאת גבוהות מאוד", הוא אומר, "כל הציוד, המכשור, רכבי ההסעות, כמובן הציוד הרפואי וכו', חומרי הגלם למטבח והתפעול השוטף, עולים הון רב.

"לשמחתנו התברכה בית שמש בתושבים בעלי לב חם, ואנחנו מקבלים המון עזרה וסיוע מתורמים נדיבי לב. עם זאת, אין הקומץ משביע את הארי, ואנחנו עדיין זקוקים להוספת תרומות. ומכאן תצא הקריאה לתושבי העיר ולכל מי שנחשף לפעילות שלנו, אנא, עזרו לנו! סייעו לנו! כל אחד כפי יכולתו, זאת זכות עצומה לקחת חלק במפעל שמאכיל אנשים ומסייע להם במגוון רחב כל כך שת תחומים הנוגעים כולם לתחום הרפואה ועזרת חולים. הרי חז"ל אמרו שהשכינה נמצאת למראשותיו של חולה, ואין מצווה גדולה יותר מלעזור לאנשים המתמודדים עם מחלה ל"ע. זה הזמן לפתוח את הלב ולסייע, והקב"ה כבר הבטיח "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך".

"בנוסף, זכיתי להיכנס אל הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א, שהתפעל מאוד ממעשי החסד של הארגון, וביקש ממני שאביא לו את השמות של כל התורמים, והוא יקדיש להם תפילות מיוחדות ביום חיתון הדין ב'הושענא רבא'. זה הזמן להצטרף אלינו, חייגו עכשיו 02-999-0000 - ובסייעתא דשמיא תזכו לישועות גדולות וכל מילי דמיטב!".

 

הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד