י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נגד הממשלה

יו"ר פורום קהלת בביקורת על קידום הרפורמה: "התהליך הואץ מדי"

יושב ראש פורום קהלת משה קופל העניק ריאיון נדיר ל"וול סטריט ג'ורנל" והביע ביקורת על הדרך בה קידמה הממשלה את הרפורמה: "הם לא התכוננו כמו שצריך, התהליך הואץ מדי"

יו"ר פורום קהלת בביקורת על קידום הרפורמה: "התהליך הואץ מדי"
מפגינים נגד הממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר פורום קהלת משה קופל תקף את הממשלה על הדרך בה ניסתה להעביר את הרפורמה המשפטית, ואמר בריאיון נדיר שנתן ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התהליך היה מואץ מדי.

קופל סיפר איך למד למהר תהליכים בכנסת, בהקשר של הרפורמה המשפטית: "מסתבר שזה לא כל כך קשה. הדבר החשוב הוא לשלוט בטקסט ולתת קרדיט לכולם מלבד לעצמך - על בסיס זה התחלתי להתעסק בדברים האלה".

קופל נשאל מה השתבש בקידום הרפורמה, והשיב: "אם אתה רוצה לעשות משהו חשוב, אתה צריך לעשות את זה בצורה מאוד מחושבת ומכוונת. הממשלה לא התכוננה כמו שצריך. התהליך הואץ מדי. אלה שנמצאים עכשיו בקואליציה יצטרכו ללמוד איך למשול באחריות - והם לא עשו זאת".

עוד הוסיף בנושא: "נתניהו הוא כנראה הבחור הכי מתון בקואליציה שלו. יש הרבה אנשים במדינה הזאת שבטוחים לחלוטין שהם צריכים להיות ראש ממשלה, אבל ביבי היה כאן תמיד, והוא סוג של 'סתם' את המערכת. בגלל זה הוא זוכה לכל כך הרבה עוינות. רוב יריביו היום הם אלה שכיהנו תחתיו בעבר ורצו להתקדם למעלה".

לדעת קופל במצב הקיים הממשלה "צריכה להגיע לפשרה, ואז להגיד שהיא לא מתפשרת יותר". בעניין התנגדות השמאל לרפורמה טען: "הם בעצם אומרים, 'השבט שלנו מעדיף שלמדינה המנהלית ולביורוקרטיה השיפוטית יהיה יותר כוח מאשר הממשלה הנבחרת, כי הם מקדמים את האינטרסים שלנו יותר מהממשלה'. אבל אתה לא יכול לקרוא לזה דמוקרטיה".

הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד