כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
‏"שלום שונה"

עורך העיתון הסעודי הממסדי: "המשא ומתן עם ישראל יהיה בשלבים"

עורך העיתון הממסדי הסעודי 'א-ריאד' כתב מאמר מערכת על הנורמליזציה שאולי תהיה בין ישראל לסעודיה והתייחס למו"מ: "ייתכן שבמשא ומתן, אתה לא תשיג את כל מה שאתה רוצה, אבל אתה תשיג את רוב מה שאתה רוצה"

עורך העיתון הסעודי הממסדי: "המשא ומתן עם ישראל יהיה בשלבים"
ישראל סעודיה - מכה הקדושה לאיסלם צילום: Pixabay

הבוקר פורסם מאמר מערכת בעיתון הסעודי הממסדי א-ריאד מפי העורך, האני וופא. העורך העביר מסרים מעניינים בנוגע לנורמליזציה עם ישראל. את התרגום המלא הביא רועי קייס מ'כאן חדשות'.

"היחסים בין מדינות מתבססים על יסודות הכבוד ההדדי והאינטרסים המשותפים שמספקים קרקע משותפת לצמיחתם, להעמקתם ולהמשכיות שלהם. סעודיה היא מהמדינות שכל מדינות העולם ללא יוצא מן הכלל רוצות לקיים יחסים איתה בגלל המקום שלה והמעמד שלה ופרט לכך, האמצעים המדיניים, הכלכליים ובתחום הפיתוח שיש לה, זאת בנוסף לעמדות הסעודיות המאוזנות ביחס לשלל הסוגיות, מה שהופך את המדיניות הסעודית למוקד משיכה על מנת להשיג תמיכה לכל סוגיה צודקת"

העורך התייחס לפלסטינים: "הסוגיה הפלסטינית היא בלב סדר העדיפויות של המדיניות הסעודית מאז המלך המייסד עבד אל-עזיז ועד ימינו אנו. הממלכה היא בראש המדינות שתומכות בסוגיה הזאת בשלל המישורים. מה שיכול להעיד על כך הוא יוזמת השלום הערבית שהיא יוזמה סעודית שהליגה הערבית אימצה והיא הפכה לעקרונות המו"מ הבסיסיים בסוגיה הפלסטינית ועדיין כך. היות שהדיבורים נסובים בעניין כינון יחסים בין סעודיה למדינת ישראל בחסות אמריקנית, העדויות מעידות על עמדה סעודית רגועה שאינה ממהרת לכונן את היחסים עם האלה עד שהממלכה תשיג את מה שהיא רוצה במספר נושאים שמשרתים את האינטרס שלה ואת האינטרס של הסוגיות שהיא אימצה, סוגיות שיש לה עמדות קבועות לגביהן".

העורך המשיך: "המעמד של הממלכה על כל משקלו האזורי והבינלאומי גורם לכך שנקודת הפתיחה של עמדותיה במו"מ חזקה והיא יכולה להשיג את הדרישות שלה, תוך שאנו יודעים שהמשא ומתן בעניין הנושאים החשובים יהיה ארוך עד ההגעה לנקודת ההסכמה בין הצדדים שמנהלים את המשא ומתן. זה עשוי לקחת זמן יותר ארוך ממה שצפוי. המדינה שלנו בהנהגתה החכמה מציבה את האינטרסים שלה בחזית. ייתכן שבמשא ומתן, אתה לא תשיג את כל מה שאתה רוצה, אבל אתה תשיג את רוב מה שאתה רוצה ומממש את האינטרסים שלך. המשא ומתן לכינון יחסים עם ישראל יהיה בשלבים, תוך הימצאותו של מסלול אחר שבא לידי ביטוי בהכשרת הקרקע המתאימה כדי שיהיה הסכם המבוסס על יסודות ברורים ושכל צד יודע מה הוא מקבל ומה הוא נותן, אם ההסכם הזה יושלם".

סעודיה נורמליזציה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד