י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המחאה נמשכת

השבוע ה-39 בקפלן: סוכה הוקמה, "תפילות החרדים ועזרת שמיים"

השבוע ה-39 למחאה - סוכת מחאה הוקמה כחלק ממהפגנה של מתנגדי חקיקת הרפורמה המשפטית בקפלן | צעדה יצאה מכיכר דיזנגוף, שבוע אחרי אירועי יום כיפור. "לא תהיה פה הפרדה" | סגן הרמטכ"ל לשעבר: "הממשלה חושפת את כל המשרתים לסיכון שיעמדו לדין בחו"ל"

השבוע ה-39 בקפלן: סוכה הוקמה, "תפילות החרדים ועזרת שמיים"
הסוכה שהוקמה צילום: מחאת קפלן

בשבוע ה- 39 למחאות בקפלן כנגד חוקי הרפורמה המשפטית עסקו הנאומים כנגד חוק הגיוס. בין היתר סוכת מחאה הוקמה בהפגנה באיילון כשעליה השלט "תתנגדו". המשטרה מודיעה כי היא עצרה שני מתפרעים בהפגנת השמאל בתל אביב. כמו כן רשמה שבעה דו"חות בסך 1000 ש"ח למפירי סדר שחסמו את התנועה. כביש איילון פתוח לתנועת כלי רכב לכל הכיוונים.

אלוף במילואים דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר אמר כי "40 שנה אני בשרות מדינת ישראל, 36 מתוכן שירתתי בצה"ל. מעולם, אבל מעולם, לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר".

בהתייחסות לחוק הגיוס אמר כי החקיקה "תגרום לירידת מוטיבציית המתגייסים ולהתפוררות מואצת במערך הסדיר של צה"ל, כשאת היכולת המבצעית הנגרעת יספקו 'תפילות החרדים ועזרת חסדי שמיים'. וזה חברים סופו של צבא העם, ולנס שייצרנו כאן בעמל ויגע ב 75 השנה האחרונות. מרוצת העוועים של הממשלה לפגיעה בבית המשפט העליון ולהחלשת בג"ץ ויכולת ביקורתו, חושפת את כל משרתי מערכות הביטחון, חיילים כאזרחים, לסיכון שיעמדו למשפט במדינות זרות על קבלת החלטה במחסום או הרוג בג'נין, ויד ממשלתנו תקצר מלהושיע".

שקמה ברסלר, התייחסה לאירועי יום כיפור ואמרה כי "בשבוע האחרון קיבלנו כולנו דוגמא נוספת. ראינו את הקיצונים המשיחים, אנשי העליונות היהודית חוברים לראש ממשלת החורבן ומחללים את תפילת יום הכיפורים כדי לנסות ולפלג, לנסות ולהסית, לנסות ולהשניא איש על אחיו. הם נכשלו. אל מול ניסיונם האלים והכושל אנחנו מציבים היום קו ברור. שלא יהיה ספק לאף אחד, אנחנו ננצח את המיעוט הקטן והקיצוני שהשתלט על הממשלה ומוקדי הכוח".

מ"כוח קפלן" נמסר כי "אנו נמצאים כשבועיים לפני חזרת החקיקה הדיקטטורית, שבליבה השתלטות על מינוי השופטים והשתלטות עוינת על התקשורת החופשית. הסכנות אדירות ואם ממשלת חורבן הבית תנסה לפגוע ביסודות הדמוקרטיה הישראלית ולגרור את ישראל למשבר חוקתי היא תמצא מולה מיליונים שמגנים על הדמוקרטיה הישראלית בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה כמותה".

 

 

מחאת קפלן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד