כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשווי 50 מיליון דולר

אוסף היין הגדול והיקר ביותר יוצא למכירה פומבית

מיליארדר עם 'יותר יין ממה שאפשר לשתות בחיים' ימכור 25,000 בקבוקים בשווי 50 מיליון דולר. מגזין פורבס דירג את המיליארדר במקום ה-515 בעולם, עם הון מוערך של 5.5 מיליארד דולר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המיליארדר הטיוואני פייר צ'ן מוציא למכירה פומבית 25,000 בקבוקי יין מהאוסף העצום שלו, כאשר כמה מהפריטים הנדירים ביותר צפויים להגיע ל-190,000 דולר כל אחד. המיליארדר אסף את הבקבוקים במשך ארבעה עשורים.

הם צפויים להימכר בסכום של עד 50 מיליון דולר, והם מהווים את אוסף היין הגדול והיקר ביותר שהוצע אי פעם במכירה פומבית, אמרה סותביס, המארגנת את המכירה בת חמישה חלקים, כל חלק יהיה במקום אחר בעולם. המיליארדר מחזיק 'יותר יין ממה שאפשר לשתות בחיים'.

הידע של צ'ן על היין מעמיד אותו ב"ליגה משלו", אמר ג'ורג' לייסי, ראש תחום יין באסיה בבית המכירות בהצהרה, הוא תיאר את האוסף כ"מדהים הן בנפח והן בוותק". בית המכירות הפומביות סותבי'ס מסר שהמיליארדר, שהוא מייסד ויו"ר ענקית האלקטרוניקה Yageo Corporation, אסף את הבקבוקים במשך ארבעה עשורים.

"כרגע יש יותר יין במרתפים שלו ממה שכל אדם יכול אי פעם לקוות לשתות במהלך חייו, אבל יין מיועד לשתייה", אמר לייסי.

בית המכירות הפומביות לא אישר את הגודל המדויק של האוסף, דובר בית המכירות אמר ל-CNN שמספר הבקבוקים במרתפיו מסתכם "בשש ספרות" ואלה המוצעים מייצגים רק "שבריר" מסך הבקבוקים שלו.

מגזין פורבס דירג את צ'ן כאדם העשירי של טייוואן וה-515 בעולם, עם הון מוערך של 5.5 מיליארד דולר. בהודעה לעיתונות, סות'ביס מסרה שהוא החל לאסוף יינות מבורדו בשנות ה-70, לפני שהתרחב ל"יינות שהיו אז הרבה פחות אופנתיים".

יין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד