כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ללא השוואה לפלסטינים

ארמניה טוענת: נשק ישראלי הורג אזרחים

השגריר הארמני טוען כי נשק ישראלי "הורג אזרחים שלווים". השגריר ארמן אקופיאן מתאר את המצב בנגורנו קרבאך ממנה נמלטו מעל 100.000 איש לאחר שאזרבייג'ן כבשה את המקום

הריסות באזרבייג'ן: אילוסטרציה
הריסות באזרבייג'ן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

ב-19 בספטמבר, אזרבייג'ן יזמה "מבצע נגד טרור" משמעותי בנגורנו קרבאך. הלחימה נמשכה רק 24 שעות, אבל אזרבייג'ן השיגה את מטרתו: כוחות ההגנה המקומיים הארמנים נכנעו.

חמישה ימים לאחר מכן, אזרבייג'ן פתחה את המסדרון המקשר בין נגורנו-קרבאך לארמניה ועשרות אלפי תושבים ממוצא ארמני נמלטו לארמניה וספק אם ישובו.

בראיון ל"ג'רוזלם פוסט", שגריר ארמניה בישראל, ארמן אקופיאן, אמר כי אזרבייג'ן השתמשה בנשק ישראלי בתקיפות על נגורנו קרבאך, כולל נגד אזרחים.

השגריר ארמן אקופיאן אמר בראיון: "מה שקורה הוא ניקוי אתני קלאסי. אנו רואים את האוכלוסייה הילידית של אזור ארמניה, אנשים ששהו שם 3,000 שנה, עוזבים את בתיהם ואת מורשתם הרוחנית והלאומית מאחור, משאירים את קברי יקיריהם מאחור. אין להם ברירה אלא לעזוב את נגורנו קרבאך כי חייהם בלתי נסבלים. רק לפני שבוע חיו שם 120,000 ארמנים. כבר עזבו כ-100,000".

השגריר נשאל האם הוא משווה את מצבם של הארמנים למצבם הנוכחי של הפלסטינים? "לא הייתי, לא. לא הגיוני להשוות קונפליקטים. כל קונפליקט הוא ייחודי" אמר.

הוא נשאל האם ישראל פרו-אזרבייג'ן מדי: "אני לא מאמין שלישראל יש את ארמניה על סדר היום שלה. ראינו הרבה שיתוף פעולה צבאי, אזרבייג'ן קונה נשק ישראלי בשווי מיליארדי דולרים, ויש שיתוף פעולה בנושאי הגנה ומודיעין צבאיים. איראן כמובן היא גורם לכך (לאזרבייג'ן גבול עם איראן) שיתוף הפעולה חזק מאוד. אנו יודעים ש-Silk Way Airlines חברת תעופה של אזרבייג'ן מבצעת טיסות תכופות לישראל כדי לייבא נשק. לפני ההסלמה האחרונה, טיסה יצאה ישירות מישראל לעיר גנג'ה, הממוקמת מעט צפונית לנגורנו קרבאך".

הוא הוסיף: "כל מדינה יכולה למכור ולקנות נשק. הבעיה היא שהנשק הזה מגיע לגבולות שלנו ונורה לעבר אזרחים שלווים".

 

 

אזרבייג'ן פלסטינים ארמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד