כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גידול אדיר

נתונים מדאיגים: גניבות הרכב בעליה ניכרת

נתונים שמפרסמת חברת האיתור "פוינטר" שמסכמים את הרבעון השלישי של השנה חושפים גידול אדיר של 162% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה

נתונים מדאיגים: גניבות הרכב בעליה ניכרת
זינוק ניכר במספר גניבות הרכב צילום: פוינטר

אם מחר תקומו בבוקר ותגלו שהמכונית עבורה עבדתם קשה כבר לא נמצאת בחניה, אתם לא לבד: כבר לפני כמה חודשים התרענו כאן שגנבי הרכב הפכו להיות יותר מתוחכמים ויותר אלימים וככל שעובר זמן, כך ניכר שהם רק משתכללים: נתונים שמפרסמת חברת האיתור "פוינטר" שמסכמים את הרבעון השלישי של השנה חושפים גידול אדיר של 162% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. ולא זו בלבד שיש לנו גידול ביחס לשנה שעברה-יש גם גידול של 115% ביחס לרבעון הקודם, כלומר זה לא אירוע נקודתי שגרם לגנבים לעבוד יותר קשה ביחס לשנה שעברה, אלא הגידול בגניבות מתרחש השנה מתחת לאף של כולנו.

היכן הסיכוי הכי גדול לסבול מגניבת רכב? לפי הנתונים של פוינטר גם בתל אביב וגם בפתח תקווה יש גידול אדיר של 100% בגניבות- וגם תל אביב וגם פתח תקווה תופסות כל אחת בנפרד 11% מהיקף הגניבות. ירושלים תופסת 7%, אבל זה לא אומר שתושביה יכולים לישון בשקט, כי בשנה שעברה בתקופה המקבילה ירושלים תפסה 5%. בנתניה שקרובה לקו התפר גם לא צריך לישון בשקט: 5% מהגניבות אירועו בעיר. עוד עולה מהנתונים שראשל"צ, רמת גן ובאר שבע תופסות כל אחת 4% מההיקף של הגניבות.

עוד נקודה מעניינת מראה שהגנבים אוהבים חדש: 7% מהגניבות היו של מכוניות מודל 2023 שבעליהן בקושי הספיקו ליהנות מהן. 15% מהגניבות הן של רכבים מודל 2022, אבל הסובלים הגדולים ביותר הם אלה שיש להם מכוניות מודל 2021-אלה תפסו 24% מ"עוגת" הגניבות. כלי רכב משנת 2020 מהווים 17% מגניבות הרכב, כלי רכב משנת מודל 2019 המהווים 13% מכלל הגניבות. אבל כאן חשוב לנו מאוד לסייג את הדברים ולציין שהנתונים של חברת "פוינטר" מתייחסים לרכבים שבהם מותקנות מערכות "פוינטר" כלומר חברות הביטוח דורשות שהמערכות האלה יותקנו בעיקר במכוניות חדישות. אם גנבים "סחבו" מכונית מודל 2010 כנראה שאין בה מערכת פוינטר ולכן אי אפשר לדעת מה הגנבים באמת לוקחים כי המכוניות שאין בהן את המערכת אינן נרשמות על ידי החברה.

ולגבי דרך הפעולה של הגנבים: לפי החברה גנבי הרכב כבר מזמן לא באים לגנוב את המכונית עם פטיש ומברג: 88% מניסיונות הגניבה בוצעו תוך שימוש במשבש סלולארי, כלומר מכשיר שחוסם את השידורים של מכשיר האיתור.

ומי האחראים לכל גל הפשיעה הזה? לדברי אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר: "שרשרת גניבת הרכב מתחילה במשפחות בעלות מגרשי הפירוק, אשר מרכזות את ההזמנות לחלפים מהשוק המקומי וממוסכים בישראל. אלה מוציאות הזמנה לכלי הרכב המבוקשים על פי סוג, דגם ולעיתים גם צבע. חוליות הגנבים אשר מגרש פירוק המכוניות נמצא בקשר, מקבלות את ההזמנה ויוצאות לשטח לחפש אחר הרכב המתאים. משזה נמצא, "הטכנולוג" שנמצא ברכב המוביל, מפעיל את אמצעי השיבוש ומתחיל במלאכת התנעת הרכב. בו בזמן יש מי מהחולייה שצופה ומזהיר על התקרבות של אנשים או כוחות משטרה למקום
.

 

גניבת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד