ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
על פי סדר האר"י הקדוש

הרבי הכריע: בקהילה הסתפקו לאיזה כיוון לנענע?

בקהילת בעלזא בהר יונה הסתפקו לאיזה כיוון לנענע את הלולב בעבודת הנענועים בחול המועד סוכות. 'בחדרי חרדים' עם צדדי השאלה במכתב שכתב הדומ"צ של הקהילה לאחר הכרעתו של הרבי מבעלזא 

 הרבי הכריע: בקהילה הסתפקו לאיזה כיוון לנענע?
הרבי מבעלזא בנענועים בהלל צילום: אנשיל בעק

קהילת חסידי בעלזא המתפתחת בהר יונה שבנוף הגליל הסתפקו היכן לנענע את ד' המינים, לאחר שארון הקודש בקהילה נוטה לצד דרום מערב, והשאלה שנוצרה לפי סדר האר"י האם לנענע לפי הצפון של בית המדרש או לפי הצפון של כל העולם. 

בערב חג הסוכות הגיע ההכרעה מהאדמו"ר מבעלזא לאחר שהדומ"צ של הקהילה הגאון רבי נפתלי אופמן הציג את השאלה וכתב במכתב בנושא וכך נהגו כלל הקהילות בהר יונה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע המכתב המלא: "לכל קהלא קדישא הדין שיחיו' סדר הנענועים בהלל בחג הסוכות בעירינו נוף הגליל יצ"ו לפי הוראתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".

"כידוע כיוון התפילה בעירנו לכיוון ירושלים עיה"ק הוא לצד דרום "נוטה קצת למערב" ומשום כך עלתה השאלה איך לעשות הנענועים בהלל היות שלפי מנהג האר"י הק' סדר הנענועים הוא דרום צפון מזרח וכו' לפי רוחות העולם, ומיקום הארון קודש אצלינו הוא ברוח דרום של העולם".

"השאלה הוגשה לשלחנו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א לשמוע חוו"ד הקדושה וההכרעה הייתה שיש להסתובב לפני הנענועים באופן שיהא גופו ופניו לכיוון מזרח העולם - דהיינו לצד שמאל (צפון) של בית מדרשינו עם נטי-ה קצת למערב - וכך לעשות את הנענועים כפי שסידר האר'י הק' בברכת א גוט יו"ט ושיתקבלו תפילותינו והנענועים ברחמים וברצון".

חסידות בעלזא סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד