ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ועדת הרוגלות

היועמ"שית אפשרה ייצוג עצמאי ללוין - ותקפה: "טענה בלי ביסוס"

היועצת המשפטית אישרה לשר המשפטים לוין ייצוג עצמאי בבג"ץ הרולגות, ותקפה בדרך: "טענתך כי מערכת הייעוץ מצויה בניגוד עניינים כאשר היא מצביעה על פגמים משפטיים וחששות לשיבוש הליכי חקירה חסרת כל ביסוס"

היועמ"שית אפשרה ייצוג עצמאי ללוין - ותקפה: "טענה בלי ביסוס"
יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשנה ליועצת המשפטית עו"ד גיל לימון הודיע לשר המשפטים יריב לוין כי יאפשר לו ייצוג עצמאי בבג"ץ הרוגלות, כך פורסם ב"וינט". במכתבו תקף את לוין: "טענתך כי מערכת הייעוץ מצויה בניגוד עניינים כאשר היא מצביעה על פגמים משפטיים וחששות לשיבוש הליכי חקירה חסרת כל ביסוס".

עוד הוסיף לימון: "תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה ליישם את מדיניותה בגבולות החוק. מקום בו מבקשת הממשלה לפעול החורגת מסמכותן, מחובתה של היועצת המשפטית לממשלה לחוות דעתה בעניין זה".

לימון הזהיר מפני: "פעולות שעלולות לפגוע בעצמאות המשפט ומערכות המשפט במדינת ישראל, ולהשפיע על הליכים פליליים מתנהלים בניגוד לעקרונות היסוד של שלטון החוק".

בשישי שיגר סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין מכתב למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון בו הוא דורש ייצוג נפרד גם בעתירות נגד ועדת פגסוס.

לוין כותב במכתבו: "הנני עומד על כך שמנדט הוועדה שבנדון לא יוגבל באופן שימנע את חקר האמת. לפיכך, יש לאפשר לוועדה לעבוד על פי המנדט המלא שניתן לה ללא שינוי".

לוין מוסיף: "אבקש להדגיש כי בנסיבות העניין נדרש ייצוג עצמאי לממשלה ולי, וזאת קודם כל משום היותו של מערך היעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים שאין למעלה ממנו בסוגיה זו, באופן שמונע ממנו להתערב בה בכל דרך".

לוין מוסיף ומנמק מדוע הוא זכאי לייצוג נפרד וכותב: "כל זאת, משעה שהוועדה שבנדון אמורה לבדוק גם את פעולות היעוץ המשפטי לממשלה ואת פעולות הפרקליטות במסגרת המנדט שניתן לה".

יריב לוין גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד