כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החברה שוללת קשר לזיהום

הורים מודאגים: התינוק חלה אחרי אכילת מטרנה

ימים ספורים אחרי שהודיעה חברת מטרנה על זיהום שנמצא במפעל והדגישה שהמוצרים המזוהמים לא הגיעו לצרכנים, הורים רבים מדווחים בחרדה על תופעות קשות מהן סבלו ילדיהם לכאורה בעקבות הזנתם במטרנה | אחד ההורים אף סיפר שבנו החל להיחנק והזמין את מד"א

הורים מודאגים: התינוק חלה אחרי אכילת מטרנה
מטרנה על המדפים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפרסום ביום חמישי האחרון על זיהום בקו היצור של מטרנה, שלפי החברה ומשרד הבריאות המוצרים עם הזיהום לא הגיעו למדפים בחנויות - הורים רבים מתלוננים בשבועת האחרונים "התינוק שלנו חלה אחרי שימוש ב"מטרנה". אולם בחברה 'מטרנה' אומרים הערב בתגובה לתוכנית 'הצינור': "לא ידוע על קשר לזיהום בקו הייצור".

למרות זאת נ. אב לתינוק כבן חצי שנה אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי מאז הפרסום הוא שם לב שבנו החל לסבול מכאבי בטן ועצירויות. הרופא אמר לו שמקורם כנראה בגלל הזיהומים במפעל מטרנה והמליץ לו לעבור לתחליף מזון אחר".

הורים מודאגים אומרים הערב: "זה מוצר שנמצא כמעט בכל בית בפרט אצל אלה החרדים בשל הכשרות המהודרת של העדה החרדית לעומת שאר החברות המתחרות ולא יתכן שנושא שכזה יעבור לסדר היום".

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

בתוכנית 'הצינור' ב'ערוץ 13' הובאו הערב כמה עדויות מצולמות של הורים שמספרים כי בנם סבל מתופעות שונות כמו שלשולים, ילד שהיה רגיל לישון לילה ברוגע, מתפתל מכאבים, נע בחוסר נוחות. הורה נוסף, לפעוט בן חודשיים, בשם עובד פרל מספר בכתבה: "הילד החל פתאום להאדים והתחילה לו פריחה, תוך כמה דקות החלו לו הפרשות, הוא השתנק, קצת להיחנק. בשלב הזה התקשרתי למד"א".  

גם בעמוד הפייסבוק של 'מטרנה' ניתן לקרוא תלונות רבות מאז יום חמישי אחרון אז נודע על הזיהום במפעל - על תופעות שונות שמהם סובלים בימים האחרונים תינוקות רבים.

ביום חמישי האחרון הודיעה 'מטרנה' על מחסור צפוי במוצרי תמ"ל (תחליפי מזון לתינוקות) שעשוי להימשך מספר שבועות. החברה עדכנה כי צפוי מחסור במוצרי תמ"ל בשל תקלה שארעה לאחרונה במערכת הייבוש והובילה לעצירת הייצור וכן, בשל פעולות תחזוקה מתוכננות לשדרוג מערכות הייצור במפעל. התקלה הטכנית שארעה לאחרונה הובילה לחריגה מיקרוביאלית שזוהתה באופן מיידי, המוצרים נחסמו ולא יצאו לשוק.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

בחברה הדגישו אז "כל המוצרים בשוק בטוחים לצריכה ועומדים בכל התקנים לייצור מזון תינוקות מטרנה עושה כל שביכולתה על מנת לשוב ולספק את כלל מוצרי מטרנה בכדי להתגבר על חוסרים אלו ולהבטיח זמינות המוצרים לכלל הלקוחות והצרכנים במהירות האפשרית".

אולם כאמור, הורים מעידים שתינוקם חלה וסבל מתופעות לוואי שונות לכאורה עקב צריכת מטרנה.

מטרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד