כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתלהבים מנורמליזציה

הרב היועץ שיבח את מאמציו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן

הרב מארק שנייר אומר שהקהילה היהודית-אמריקנית מתלהבת מהסיכוי לנורמליזציה של הקשרים בין ישראל לסעודיה. הרב שנייר שיבח את מאמציו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן

הרב היועץ שיבח את מאמציו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן
הרב שנייר בפגישה עם שר החוץ של סעודיה צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית-אמריקנית "באקסטזה" בגין הסכם פוטנציאלי בין ערב הסעודית לישראל, כך לדברי הרב מארק שנייר, רב אמריקאי ידוע ויועץ לכמה מדינות ערביות במפרץ.

"אני חושב שאנחנו מאוד קרובים. אני מאמין שאנחנו על סף לראות את ההתקרבות הזו בין ישראל לסעודיה", הוסיף.

הרב שנייר שיבח את מאמציו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שלדבריו "ייצג את עצמו בצורה מאוד אנושית, מאוד אישית" בראיון לאחרונה עם רשת פוקס ניוז. יורש העצר אמר בין היתר כי "כל יום אנחנו מתקרבים לקראת נורמליזציה של יחסי ישראל סעודיה".

"למעט מאוד אנשים הייתה הזדמנות לשמוע ממנו במיוחד באנגלית. וזה התחבר לקהל", אמר הרב שנייר בראיון לערוץ הסעודי 'ערב ניוז'.

הוא ציין לעיתון הסעודי כי הערותיו של נסיך הכתר על עתיד היחסים בין סעודיה לישראל לא רק הזיזו משהו אצל יהודים אמריקאים, אלא גם בקרב 16 מיליון נוצרים אוונגליסטים בארה"ב, שלרבים מהם יש דעה חיובית חזקה על ישראל.

"שמעתי מכמה מחבריי האוונגליסטים שנמצאים בהנהגת הקבוצה הזו, כמה מרענן לשמוע מהמנהיג הגדול של ממלכת סעודיה את רצונו האמיתי והחלום לראות שלום לא רק עם ישראל, אלא לדו קיום שליו לכל האזור", הוסיף.

עם זאת, הרב שנייר הרגיש כי הדרישות לכאורה מהצד הסעודי - הסרת ההגבלות האמריקאיות על מכירת נשק, סיוע בתוכנית גרעין אזרחית בממלכה ויצירת הסכם ביטחון כתוב - עלולות להיות קשות אך "לא מכשולים בלתי עבירים".

במהלך הראיון בפוקס ניוז, הדגיש יורש העצר כי פתרון לסכסוך במזרח התיכון יהיה מרכיב הכרחי בכל עסקה ישראלית סעודית.

"עבורנו הנושא הפלסטיני חשוב מאוד. אנחנו צריכים לפתור את החלק הזה", אמר כשנשאל מה יידרש כדי להשיג הסכם נורמליזציה.

הרב שנייר אמר: "זה המכשול היחיד שנותר על השולחן - מכשול לא קל להתגבר עליו".

הוא ציין שלמנהיגי הימין יש רקורד של עשיית שלום. הוא ציטט את ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית לשעבר ריצ'רד ניקסון בסין, את הפסגה של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן עם מנהיג ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב, ואת הסכם השלום של ראש ממשלת ישראל המנוח מנחם בגין עם מצרים כדוגמאות להצלחה דיפלומטית שהושגה על ידי מנהיגים פוליטיים שמרנים יותר.

"לעתים קרובות כשזה מגיע למשא ומתן הזה, כשזה מגיע לוויתורים, אתה צריך את האנשים שיעניקו אמינות ולגיטימציה ואותנטיות למה שיהיה שלום אמיתי, אז אני לא מודאג מזה, אם הקואליציה הישראלית תסכים לשלום, אני יודע שראש הממשלה נתניהו יוכל לספק את השלום הזה".

"השאלה שלי היא, האם להנהגה הפלסטינית תהיה אותה אמינות מבחינת היכולת להביא את השלום הזה? האם להנהגה הפלסטינית הנוכחית יש את תמיכת העם הפלסטיני?" הוסיף שנייר.

הוא אמר: "אני לא חושב שההנהגה הפלסטינית יכולה להגיע לשלום עם הישראלים ללא השתתפות של מדינות כמו סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, קטאר ואחרות. וישראל תזדקק לסיוע, במיוחד של נסיך הכתר וסעודיה, כדי להביא את השלום הזה".

סעודיה ארצות הברית נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד