כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
17.3 ליטר ל-100 קילומטר

מכונית שעולה כמו בית מרווח: פרארי פורוסאנגווה הגיעה לישראל

בשבוע שעבר נחתה בישראל מכונית הפרארי פורוסאנגווה הראשונה שמיועדת לשוק הישראלי. למי ששואל כמה דלק שותה הטיל הזה, הצריכה הרשמית היא 17.3 ליטר ל-100 קילומטר, כלומר 5.7 קילומטרים לליטר

מכונית שעולה כמו בית מרווח: פרארי פורוסאנגווה הגיעה לישראל
פרארי פורוסאנגווה - רכב הפנאי הראשון של פרארי מגיע לישראל וכל המשלוח מכור מראש צילום: איתן כג'איה

לפעמים גם אנחנו מרשים לעצמנו לדמיין "מה היה קורה אם" מה היה קורה אם הינו זוכים בהגרלה, אולי איזו ירושה גדולה, והיינו יכולים לחיות כמו באגדות. ובכן, יש ישראלים שחיים באגדה: בשבוע שעבר נחתה בישראל מכונית הפרארי פורוסאנגווה הראשונה שמיועדת לשוק הישראלי. פרארי היתה מיומה הראשון אחת מיצרניות המכוניות הספורטיביות והנחשקות ביותר בעולם אבל דבר אחד בפרארי מעולם לא עשו: מכונית עם 5 דלתות, כי המכוניות של פרארי תמיד היו ספורטיביות והיצרנית פשוט לא ראתה לנכון לייצר מכונית עם יותר משתי דלתות. אבל כל זה השתנה עם הצגת הפורוסאנגווה שהיא הפרארי המשפחתית הראשונה.

אבל אם אתם חושבים ש"משפחתית" פירושו "איטית" אז אתם טועים מאוד: לפרארי הזאת יש מנוע ענק בנפח 6.5 ליטר שמפיק 725 כוחות סוס שעוברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית. הפרארי מזנקת ל-100 קילומטרים לשעה תוך 3.3 שניות ולא נחה עד שהיא מגיעה למהירות של מעל 310 קמ"ש.

למי ששואל כמה דלק שותה הטיל הזה, הצריכה הרשמית היא 17.3 ליטר ל-100 קילומטר, כלומר 5.7 קילומטרים לליטר, אבל זהו הנתון הרשמי, כלומר הצריכה עשויה להיות יותר גבוהה. ומה מקבלים בכזאת מכונית? רשימת התוספות ארוכה מאוד וכוללת גג סיבי פחמן, כלומר חומר חזק וקל משקל, בלמים קרמיים שמסוגלים לעצור את המכונית מ-100 קילומטרים לשעה לאפס קמ"ש בפחות מ 35 מטרים, מושבי עור איטלקי וכמובן שבקרת אקלים ומערכות בטיחות מקוריות אקטיביות.

ורק שאלה אחת עודנה פתוחה: כמה עולה הרכב? התשובה דורשת לשבת קודם: הפרארי הזאת עולה 3,325,000 שקל וזה לפני תוספות. לדוגמה, צבע "ביאנקו איטליה" עולה 245,000 שקל, כלומר כמו מכונית טסלה 3. גג פנורמי עולה עוד 151,000 שקל. ומי יוציא כאלה סכומים על מכונית חדשה? ובכן, תשע המכוניות שהוקצו ללקוחות בישראל כבר נמכרו.

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד