י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יום השנה ה-23 למהומות אוקטובר

חברת כנסת מרע"ם משבחת הפרעות נגד יהודים

חברת הכנסת מרע"ם נשאה דברים לרגל יום השנה ה-23 למהומות אוקטובר 2000 אז השתוללו ערביי ישראל. מבין המפגינים נהרגו 12 ערבים ישראלים ופלסטיני אחד. היא אמרה: "אחיי היקרים. אל תחשיבו את אלה שנהרגו למען אללה מתים כי אם חיים, מאת ריבונם יקבלו פרנסתם"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין מרע"ם נשאה דברים לצד השיח' המסית כמאל ח'טיב הידוע בתמיכתו בחמאס, ביום שבת האחרון לרגל ציון יום השנה ה-23 למהומות אוקטובר 2000, כך דיווח העיתונאי אחיקם אימלפרב.

אירועי אוקטובר 2000 פרצו ב-1 באוקטובר 2000, מפגינים ומתפרעים ערבים אזרחי ישראל השתוללו, במהלך ההשתוללות נהרגו מבין המפגינים 12 ערבים ישראלים ופלסטיני אחד, וכן נהרג יהודי מיידוי אבנים.

חברת הכנסת מרע"מ אמרה: "במקום החשוב הזה נזכיר לנו ולבני משפחותינו את בנינו ואת בנותינו השהידים שהקריבו את דמם הטהור כדי שאנחנו נחיה על פני האדמה במולדת האהובה. בנינו השהידים הותירו לנו מסר ועל כולנו — כל יום ולא רק ביום השנה — לחדש את ההבטחה, להישאר נאמנים לברית ולעמוד על המשמר בקו הקדמי על פני האדמה הזאת. אנחנו בעלי שליחות ‏ובעלי אמונה, ואנחני אנשי העמידה על המשמר בקו הקדמי. השהידים שלו הותירו לנו הרבה מורשת ועלינו החובה - במיוחד בתנאים קשים אלה הבאים כגלי סערה על החברה שלנו על ידי נגע הפשע הרצח והאלימות - להגן על המסר של השהידים בכך שנשמור על הימצאותנו על האדמה הזאת ונשמור על הימצאותנו על הארץ ‏הזאת, על המולדת הזאת שאין לנו שום מולדת מלבדה.

עוד אמרה: "ומכאן כל אחיי, קריאה לכל תושבי האזור להשתתף, בפרט כאשר התהלוכה המרכזית היום הולכת להיות בסכנין, כדי שתהיה זו קריאה רמה ומהדהדת, ושבאמצעותה נדגיש דבר ראשון שאנחנו בעלי זכות ודבר שני שאנחנו חברה שלמה שחבריה ערבים זה לזה, ושאנחנו יכולים גם לשמור על עצמנו ולשמור על בנינו ולשמור גם על המסר של השהידים. שאללה ירחם על כל השהידים של המולדת. הגורל שלנו - יחד אתכם - הוא לשאת את הפיקדון, להעביר את המסר, לשמור ולחזק את בנינו ובנותינו במולדת האהובה הזאת".

פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד