כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אוקראינה צריכה לדאוג

המצור הרפובליקני והבחירות בסלובקיה משחקים לידיו של פוטין

במקביל לסירוב הרפובליקנים לאשר סיוע כספי לאוקראינה, בסלובקיה ניצחה מפלגתו הפופוליסטית של ראש הממשלה הפרו-רוסיה לשעבר רוברט פיקו בבחירות לפרלמנט. פיקו נשבע להפסיק לשלוח נשק לאוקראינה והתחייב לסכל את שאיפות אוקראינה להצטרף לנאט"ו

המצור הרפובליקני והבחירות בסלובקיה משחקים לידיו של פוטין
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

הרפובליקנים שהתנגדו לתת לאוקראינה סיוע כספי של שישה מיליארד דולר, זכו להצלחה הגדולה הראשונה שלהם כאשר יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי לא כלל בקשה של 6 מיליארד דולר לסיוע לאוקראינה במהלך העברת התקציב הזמני.

הסירוב הרפובליקני עשה טוב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביידן אמר שיש לו הסכם עם מקארתי על העברת סיוע לאוקראינה, אך לשכתו של היו"ר הרפובליקאי סירבה לאשר כל הסכם כזה.

הדרמה בארה"ב עלתה במקביל להתפתחות נוספת בסוף השבוע שיגרום לדאגה באוקראינה. בסלובקיה השכנה, ניצחה מפלגתו הפופוליסטית של ראש הממשלה הפרו-רוסיה לשעבר רוברט פיקו בבחירות לפרלמנט. פיקו נשבע להפסיק לשלוח נשק לאוקראינה והתחייבות לסכל את שאיפות אוקראינה להצטרף לנאט"ו.

גם פולין אחת מבעלות בריתה של קייב, איימה לעצור את משלוחי הנשק לאוקראינה בגין חילוקי דעות שונים.

סטיבן קולינסון ציין ברשת CNN, כי "כל אחת מההתפתחויות הללו מדגישה סכנה גוברת עבור אוקראינה, שהנשק והסיוע הדרושים לה כדי להצליח במתקפה נגד רוסיה נגררים יותר ויותר לפוליטיקה המרה של הבחירות במערב ובארה"ב".

כל סימן להיחלשות נחישות המערב לחמש את אוקראינה, שבא לידי ביטוי בקרב מנהיגי המערב ובתי המחוקקים, מהווה תמריץ נוסף לפוטין לנסות להרחיב את הלחימה למלחמת התשה בתקווה שהמערב יימאס מהמאבק ושמנהיגים כמו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עשוים לזכות בשלטון בשנה הבאה ולעזוב את את התמיכה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולדימיר פוטין ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד