ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא פריצת דרך"

היחסים השתפרו: זלנסקי מרוצה מתוצאות הפגישה עם נתניהו

מלחמת רוסיה - אוקראינה: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי יצא מרוצה בעקבות פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי העצרת הכללית של האו"ם, כך אומר פקיד אוקראיני. הפגישה בעצרת הכללית שיפרה את היחסים דיפלומטית, אם כי היא עדיין לא מוגדרת כ"פריצת דרך"  

היחסים השתפרו: זלנסקי מרוצה מתוצאות הפגישה עם נתניהו
נתניהו עם נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: אבי אוחיון / לע"מ

קשרי ישראל ואוקראינה השתפרו לאחר שמנהיגי שתי המדינות נפגשו בניו יורק לפני שבועיים, כך אמר דיפלומט אוקראיני ל"טיימס אוף ישראל".

"זו לא פריצת דרך", אמר הדיפלומט, "אבל אנחנו במצב הרבה יותר טוב ממה שהיינו לפני זה".

נתניהו וזלנסקי נפגשו בעצרת הכללית של האו"ם, כאשר זלנסקי תיאר את הפגישה כ"טובה" ביציאה מהחדר. הפגישה הייתה הראשונה בין שני המנהיגים מאז חזר נתניהו לשלטון בדצמבר אשתקד.

לפי לשכת נתניהו, הפגישה הייתה "ידידותית" וישראל התחייבה להמשיך ולספק סיוע הומניטרי, כולל סיוע בטיפול במוקשים. "זלנסקי שמח על כך", אמר הדיפלומט "ההנהגה האוקראינית מאושרת".

דיפלומט אחר אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי זלנסקי אמר לשר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס, במהלך פגישתם בקייב בשבוע שעבר כי הוא ונתניהו ניהלו פגישה טובה מאוד. פרטים על מה שהתרחש בפגישה קלושים.

"הם הגיעו להסכמה על ביטחון הציבור ורווחת האנשים", אמר הבכיר האוקראיני. הפקיד סירב להרחיב, אך הזכיר כי הם דנו גם בשיתוף פעולה בנושא פעולות הוצאת מוקשים.

עוד אמר הבכיר האוקראיני כי חלה התקדמות במערכת ההתראה האזרחית שישראל מפתחת עבור אוקראינה. המערכת נבחנה בשבוע שעבר על ידי עיריית קייב ותעבור בימים הקרובים בדיקות רחבות יותר בעיר.

מערכת ההתראה האזרחית תכסה בתחילה חלק גדול מקייב, אמר פקיד אוקראיני ביוני האחרון, ולאחר מכן תגיע לערים אחרות.

המערכת באוקראינה מיועדת לכיסוי רחב יותר מהמערכת הפרוסה בישראל, ותפעיל התראות באזור כללי בו צפוי לפגוע טיל רוסי או מל"ט תקיפה, המערכת בישראל עובדת באופן יותר מדויק.

אוקראינה מחפשת בנרות מערכות ליירוט טילים, אך ישראל סירבה עד כה לתת לה בניסיון להימנע מעימות עם רוסיה. ההיסוס הזה נתפס בעיקר כקשור לצורך האסטרטגי של ישראל לשמור על חופש פעילות בסוריה, שבה שולטים הכוחות הרוסיים במידה רבה במרחב האווירי. ישראל היא אחת המדינות הבודדות המקיימות יחסים טובים יחסית הן עם אוקראינה, והן עם רוסיה.

 

ולודימיר זלנסקי בנימין נתניהו מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד