ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פגישת פיוס

קיסריה: ראש הממשלה נתניהו נועד עם השר בן גביר בארבע עיניים

ראש הממשלה זימן את השר בן גביר לפגישה אישית בארבע עיניים במלון דן קיסריה הסמוך לביתו של ראש הממשלה. הפגישה בין השניים נמשכה כמה שעות והיא נועדה לסיים את המשבר בין נתניהו לבן גביר, בין היתר על רקע דרישותיו של השר בעניין תנאי מאסרם של מחבלים

קיסריה: ראש הממשלה נתניהו נועד עם השר בן גביר בארבע עיניים
בן גביר ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מספר שעות אחרי שדווח על הדרתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מדיון ביטחוני שנערך ביום ראשון השבוע, הבין ראש הממשלה בנימין נתניהו את גודל המשבר עם בן גביר, ובעקבות כך הוזמן בן גביר לפגישה אישית בארבע עיניים במלון דן קיסריה הסמוך לביתו של ראש הממשלה.

על פי דיווח ב'ווינט', לכך הצטרפו גם ניסיונות של בכירים בליכוד לפייס את השר - והם טענו בפניו כי בלעדיו לא תהיה לנתניהו ממשלה.

הפגישה בין השניים נמשכה כמה שעות והיא נועדה לסיים את המשבר בין נתניהו לבן גביר, בין היתר על רקע דרישותיו של השר בעניין תנאי מאסרם של מחבלים והדרתו של בן גביר מדיונים ביטחוניים.

כזכור, אחד מיועציו של נתניהו הסביר למה בן גביר מודר מהדיון ואמר, "הוא כל הזמן מציע סיכולים ממוקדים וסגרים שונים ומשונים, עם מדיניות כזו ראש הממשלה לא יוכל לטוס לשום מקום". עוד קודם לכן תקפו שרים ובכירים בליכוד את בן גביר וטענו כי הוא "משקולת על הממשלה".

על פי הדיווח ב'ווינט', הפגישה התקיימה בחדר צדדי במלון, אולם ראש הממשלה והשר ירדו מדי פעם ללובי, שם נצפה גם בנו של בן גביר. גורמים בליכוד הודו כי נתניהו הבין שהוא חייב להגיע להבנות מול בן גביר על רקע הדרישות שלו בענייני תנאי מאסרם של אסירים ביטחוניים, אך לא ברור האם השניים אכן הגיעו להסכמות או להבנות.

בעת האחרונה החריף המתח בין השניים, גם בשל מרד הצבעות בכנסת ובממשלה שעליו הצהיר בן גביר, לצד דרישתו לשנות את המדיניות הביטחונית של שר הביטחון יואב גלנט.

מחלוקת נוספת בין השניים היא הדרישה המתמשכת של השר בן גביר לבצע מעצרים מנהליים נגד ראשי ארגוני הפשע הערביים, ולשלב סיוע מצד שב"כ במלחמה בפשיעה בחברה הערבית.

ההערכה היא כי נתניהו מעוניין לסיים את העימות מול בן גביר לפני פתיחת כנס החורף של הכנסת, כדי למנוע תרחיש שבו "מרד ההצבעות" של בן גביר ושל עוצמה יהודית ישבש את פעילות הקואליציה ויפגע בה.

נזכיר כי בלשכת ראש הממשלה הסבירו מדוע השר בן גביר מודר מהדיון ומסרו כי בניגוד לדיווחים, הדיון הביטחוני שהתקיים עסק בנושא האיראני ולא בסוגיות ביטחון פנים, וזו הסיבה שהשר איתמר בן גביר לא זומן לדיון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה קיים היום דיון שיגרתי עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון, בזירות השונות סביב ישראל. הדיון התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים".

בלשכת נתניהו הבהירו: "כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר הבל"ם ולייחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שיקרי - ונעשה בכוונת מכוון.

ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל", נמסר.

איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד