כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כ-2,400 עובדים יפוטרו

לא כולם רוצים מכוניות חשמליות: פיאט עוצרת את הייצור

חברת האם של פיאט החליטה לעצור את הייצור במפעלי החברה בטורינו איטליה, שם מיוצרת פיאט 500 החשמלית. גם פולקסווגן הודיעה על השבתה של שני מפעלים שמייצרים את המכוניות החשמליות של היצרנית הגרמנית

לא כולם רוצים מכוניות חשמליות: פיאט עוצרת את הייצור
פיאט 500 החשמלית. באיטליה עוצרים את היצור השוק מפנה עורף צילום: פיאט

בישראל נדמה לפעמים שהלקוחות מתנפלים על המכוניות החשמליות והיקף המסירות של המכוניות הללו נמצא בעליה, אבל באירופה המצב שונה. לפי דיווחים באיטליה, סטלאנטיס חברת האם של פיאט החליטה לעצור את הייצור במפעלי החברה בטורינו איטליה, שם מיוצרת פיאט 500 החשמלית. בנוסף לפיאט, גם מזראטי מייצרת את רכבי היוקרה שלה במפעל האיטלקי אבל עיקר הייצור הוא של הפיאט החשמלית הקטנה.

לפי הפרסומים בעקבות הפסקת הייצור כ-2,400 עובדים של פיאט יפוטרו. הפסקת היצור של הפיאט הקטנה נובעת לפי לשון הפרסומים מירידה בביקוש למכוניות חשמליות אשר נובעת מעליה של מחירי החשמל וחשש של לקוחות ממחסור בתשתיות טעינה מתאימות.

פיאט אינה היצרנית היחידה שעוצרת יצור של רכבים חשמליים באירופה: גם פולקסווגן הודיעה על השבתה של שני מפעלים שמייצרים את המכוניות החשמליות של היצרנית הגרמנית.

באשר למכוניות של מזראטי, כאן כבר מדובר במכוניות יוקרה שאינן חשמליות, אבל עדיין הביקוש להן כנראה אינו גדול. לפי הדיווחים, מכירות מזראטי לוואנטה ירדו השנה בשיעור של עשרות אחוזים באירופה ואילו היצור של מכוניות המנהלים הספורטיביות של מזראטי, הגיבלי והקוואטרופורטה מיועד להסתיים השנה בכל מקרה.

פיאט 500 גם אצלנו היא חשמלית בלבד ועדיין משווקת בשלוש תצורות: הצ'בק המוכרת עם 2 דלתות, גרסת קבריו בעלת גג נפתח וגרסת 3+1 בה יש דלת וחצי לכניסה נוחה לנוסעים שמאחור. בשלושת הגרסאות מערכת ההנעה החשמלית זהה עם 118 כ"ס ובין 320 ל-298 ק"מ של טווח בהתאם לגרסה. המחיר מתחיל ב-120 אלף שקלים.

 

רכב חשמלי גרמניה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד