כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עוד אפשרויות פרנסה

משרד התחבורה יאפשר להסיע יותר נוסעים באוטובוס זעיר

משרד התחבורה יאשר להסיע יותר אנשים במיניבוסים. חלק מהנהגים שמורשים לנהוג באוטובוס זעיר, יוכלו להסיע יותר נוסעים. התיקון להיטיב עם ציבור הנהגים אשר ממילא מוסמכים ומורגלים לנהוג על כלי הרכב הללו

משרד התחבורה יאפשר להסיע יותר נוסעים באוטובוס זעיר
מיניבוס: אילוסטרציה צילום: יח"צ MAN

משרד התחבורה נערך להרחבה של מספר הנוסעים שניתן להסיע באוטובוסים הזעירים, כך עולה מנוסח תיקון לתקנות התעבורה שצפוי להיכנס לתוקף בחודש הבא. לפי עיקרי התיקון, חלק מהנהגים שמורשים לנהוג באוטובוס זעיר, כלומר רכב הסעות, יוכלו להסיע יותר נוסעים. אוטובוסים זעירים הם אוטובוסים שאינם בגודל מלא אלא משמשים להסעות, לדוגמה של תלמידים. האוטובוסים הזעירים מהווים מקור פרנסה חשוב וגם מאפשרים כמובן תנועה בערים.

כיום לפי חוק, מי שמחזיק ברישיון נהיגה מסוג 1D הוא מי שרשאי לנהוג במונית, ברכב סיור ובאוטובוס זעיר, אבל באוטובוס הזעיר יש סייג חשוב: מספר הנוסעים שמותר להסיע בו הוא עד 16 איש בלבד לא כולל את הנהג. ומה קורה עם מי שרוצה להסיע באוטובוס הזעיר יותר נוסעים ולהתפרנס יותר טוב? הוא כבר צריך להוציא רישיון נהיגה מסוג 1C וזהו כבר רישיון נהיגה לכלי רכב כבדים יותר, כלומר משאית שהמשקל שלה הוא עד 12 טון.

מטבע הדברים, להוציא רישיון למשאית 12 טון זה תהליך שונה מהוצאת רישיון למונית או אוטובוס זעיר והוא כולל גם שיעורי נהיגה יקרים על רכב כבד. ולכן, כדי להקל את התנאים במשרד התחבורה יוזמים את השינוי הזה בתקנות שיאפשר למי שמחזיק כיום ברישיון 1 D להסיע עד 19 נוסעים (לא כולל נהג) במקום עד 16 נוסעים כפי שהיה מותר עד היום. הסייג שכן הוכנס הוא שמשקל האוטובוס הזעיר יהיה עד 5 טון, כדי לייצר הבדלה בין מי שצריך לנהוג על רכב כבד ובין מי שלא.

לפי ההסבר הטכני שמשרד התחבורה מספק, ההבדלים המכאניים בין האוטובוס הזעיר שמיועד ל-16 נוסעים והאוטובוס הזעיר שמיועד ל-19 נוסעים אינו משמעותי, במשרד התחבורה מסבירים כי: "השינוי נעשה באמצעות הקטנת תא המטען או הרכבת כסאות במרווחים קטנים יותר. לפיכך, לתיקון המוצע לא תהיה השפעה מבחינה בטיחותית. גם אם יתווספו לרכב 3 נוסעים לרבות כבודה מתאימה, הרי שאין הבדל כלל בנהיגה עצמה, ומנגד עשוי התיקון להיטיב עם ציבור הנהגים אשר ממילא מוסמכים ומורגלים לנהוג על כלי הרכב הללו".

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד