כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חרף הזימון

היועמ"שית מסרבת להופיע בפני ועדת הבדיקה לפרשת פגסוס

‏יו״ר ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת פגסוס זימן את היועמ"שית להופיע בפני הוועדה לצורך התייעצות. אלא שהיועמ"שית ‏מסרבת כבר חודש להתייצב לזימון

היועמ"שית מסרבת להופיע בפני ועדת הבדיקה לפרשת פגסוס
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏יו״ר ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת פגסוס השופט (בדימוס) משה דרורי זימן את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להופיע בפני הוועדה לצורך התייעצות על עבודת הוועדה ולשמוע את הסבריה ואת החשש שלה מעיסוק של הוועדה בתיקים פליליים תלויים ועומדים.

אלא שהיועמ"שית ‏מסרבת כבר חודש להתייצב לזימון השופט עד להכרעה בבקשה לצו ביניים נגד עבודת הוועדה, זאת חרף העובדה שבג"ץ לא הוציא צו ביניים במעמד צד אחד על כינוס הוועדה, ונתן למדינה עד אמצע אוקטובר להגיב לבקשה לצו ביניים.

כזכור, לפני כחודש חצי הממשלה אישרה את ההחלטה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב אחר אזרחים ונושאי משרה.

ועדת הבדיקה, שהוקמה בהתאם להצעתו של סגן רה״מ ושר המשפטים לוין, קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

בראשות הוועדה יעמוד משה דרורי, שופט המחוזי לשעבר אשר נחשב לתומך של הרפורמה המשפטית ובעבר העביר ביקורת על חקירות ראש הממשלה. לצדו, יהיו שני חברים נוספים בוועדה - הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר ענבל רובינשטיין ובכיר השב"כ לשעבר, שלום בן חנן.

את הדיון בממשלה ניהל סגן ראש ושר המשפטים יריב לוין לאחר שראש הממשלה נתניהו עזב את הדיון בשל ניגוד עניינים.

 

יריב לוין גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד