כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יו"ר בית הנבחרים בסכנת הדחה מתפקידו

יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי שיתף פעולה עם דמוקרטים כדי למנוע את השבתת הממשל, וכעת מתמודד עם מרד רפובליקני כנקמה על שיתוף הפעולה. מספר רפובליקנים רוצים להדיח אותו. יו"ר הראשון אי-פעם שמודח על בית הנבחרים. מקארתי מצידו הודיע שלא יתן לדמוקרטים משהו כדי שיצילו אותו

יו"ר בית הנבחרים בסכנת הדחה מתפקידו
קווין מקארתי צילום: צילום מסך

בית הנבחרים האמריקאי יצביע הלילה על הדחת יושב הראש הרפובליקני, קווין מקארתי. המחוקק הרפובליקני מאט גייטס, בעל בריתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הגיש את הבקשה להדיחו, הוא רוצה לנקום במקארתי על שיתוף הפעולה עם הדמוקרטים שמנעה באופן זמני את השבתת הממשל.

מי שיכריעו את גורלו של מקארתי הם הדמוקרטים. כזכור הרפובליקנים רשמו ניצחון בבית הנבחרים, וכעת יש להם שם יתרון של 9 מושבים בלבד: 221 מחוקקים רפובליקנים מול 212 דמוקרטים. כך שאם כל הדמוקרטים יצביעו בעד הדחת היו"ר קווין מקארתי הרפובליקני, מספיקים עוד ארבעה רפובליקנים מלבד גייטס שיצביעו נגד מקארתי ויביאו להדחתו. בארה"ב מדווחים כי יש לפחות ארבעה כאלה.

כשנשאל אם הוא מצפה להישאר בתפקידו השיב מקארתי: "אני אדם אופטימי כיוון שאני לא רואה טעם להיות שום דבר אחר".

הנשיא לשעבר טראמפ, שהתנגד לפשרה שמנעה את השבתת המשל, הביע תסכול מהמרד הרפובליקני. "מדוע הרפובליקנים תמיד נלחמים זה בזה, מדוע הם לא נלחמים בדמוקרטים מהשמאל הקיצוני שמשמידים את המדינה שלנו?", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו.

ארצות הברית בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד