כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
120.000 נמלטו

כמעט כל הארמנים ברחו מנגורנו קרבאך

כמעט כל הארמנים ברחו מנגורנו קרבאך. לפי האו"ם לא נשארו שם יותר מאלף איש. העיר סטפנקרט הפכה לעיר ללא תושבים. סטפנקרט ריקה והכבישים המובילים לעיר ריקים, אין עליהם כמעט איש מלבד שוטרים אזרבייג'נים

כמעט כל הארמנים ברחו מנגורנו קרבאך
הלחימה בנגורנו קראבך צילום: באדיבות המצלם

כמעט כל הארמנים עזבו את המובלעת הארמנית נגורנו קרבאך, לאחר שהמקום נכבש על ידי צבא אזרבייג'ן. משלחת האו"ם, שביקרה באזור בפעם הראשונה מזה 30 שנה, דיווחה כי לא נותרו בו יותר מאלף ארמנים. בעבר נאמדה אוכלוסיית קרבאך בכ-145 אלף איש. ראש ממשלת ארמניה, ניקול פאשיניאן, כינה את המתרחש בקרבאך "טיהור אתני". סטפנקרט ריקה והכבישים המובילים לעיר ריקים, אין עליהם כמעט איש מלבד שוטרים אזרבייג'נים.

אזרבייג'ן מדגישה כי מדובר במדינה חופשית, מדינה רב-תרבותית שיש לה יחסים טובים עם מיעוטים אתניים ודתיים שונים. אבל קשה מאוד לדמיין שהארמנים של קרבאך יוכלו להרגיש בטוחים באזרבייג'ן, ולכן הם כולם נמלטו לארמניה.

אזרבייג'ן וארמניה, שתי הרפובליקות הסובייטיות לשעבר, נלחמו בשתי מלחמות במאבק על שליטה באזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת, שהיה מאוכלס ברוב ארמני, הראשונה בשנות ה-90 והשנייה ב-2020.

מוסקבה נתנה חסות להסכם הפסקת אש שסיים את הלחימה ב-2020, והציבה שם כוח שמירת שלום, אך כוחות אלו לא מנעו את מתקפת הבזק של הכוחות האזרבייג'ניים לפני יותר משבוע, ו-120.000 אלף ארמנים נמלטו מהמובלעת לתוך ארמניה.

אזרבייג'ן ארמניה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד